جزئیات سرشماری سال ۹۵ زنجان اعلام شد
جزئیات سرشماری سال ۹۵ زنجان اعلام شد

حسین امید مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه سرشماری سال ۹۵، جمعیت کل استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر برآورد شد.وی یادآورشد: در این سرشماری جمعیت شهرستان ابهر ۱۵۱ هزار و ۵۲۸، ایجرود ۳۶ هزار و ۶۴۱، خدابنده ۱۶۴ هزار و ۴۹۳، خرمدره ۶۷ […]

حسین امید مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه سرشماری سال ۹۵، جمعیت کل استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر برآورد شد.
وی یادآورشد: در این سرشماری جمعیت شهرستان ابهر ۱۵۱ هزار و ۵۲۸، ایجرود ۳۶ هزار و ۶۴۱، خدابنده ۱۶۴ هزار و ۴۹۳، خرمدره ۶۷ هزار و ۹۵۱، زنجان ۵۲۱ هزار و ۳۰۲، سلطانیه ۲۹ هزار و ۴۸۰، طارم ۴۶ هزار و ۶۴۱ و ماهنشان ۳۹ هزار و ۴۲۵ نفر اعلام شده است.
امید مقدم اظهار کرد: جمعیت شهری شهرستان ابهر در این سرشماری به ۱۲۶ هزار و ۱۱۴، ایجرود سه هزار و ۳۳۰، خدابنده ۶۵ هزار و ۱۶۳، خرمدره ۵۵ هزار و ۳۶۸، زنجان ۴۳۳ هزار و ۴۷۵، سلطانیه هفت هزار و ۶۳۸، طارم ۹ هزار و ۸۲۴ و ماهنشان به ۱۰ هزار و ۲۶۵ نفر می رسد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: جمعیت استان در نقاط شهری ۷۱۱ هزار و ۱۷۷ و در نقاط روستایی ۳۴۶ هزار و ۲۸۴ نفر شمارش شده است.
وی خاطر نشان کرد: متوسط رشد سالانه جمعیت استان زنجان ۰٫۸۱ درصد برآورد شده است.
امید مقدم ادامه داد: متوسط رشد سالانه جمعیت در شهرستان ابهر ۱٫۵۱، ایجرود منفی ۰٫۹۴، خدابنده منفی ۰٫۶، خرمدره ۰٫۸۴، زنجان ۱٫۳۹، سلطانیه ۰٫۶۱، طارم ۰٫۰۱ و ماهنشان ۰٫۴۴ درصد در سرشماری سال ۹۵ برآورد شده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: میزان شهر نشینی در این سرشماری برای کل استان ۶۷٫۳، ابهر ۸۳٫۲، ایجرود ۹٫۱، خدابنده ۳۹٫۶، خرمدره ۸۱٫۵، زنجان ۸۳٫۲، سلطانیه ۲۵٫۹، طارم ۲۱٫۱ و ماهنشان ۲۶ درصد برآورد شده است.
وی به توزیع نسبی جمعیت این استان در سطح شهرستان ها اشاره و اضافه کرد: ۱۴٫۳۳ درصد از جمعیت این استان در شهرستان ابهر، ۳٫۴۶ درصد در ایجرود، ۱۵٫۵۶ درصد در خدابنده، ۶٫۴۳ درصد در خرمدره، ۴۹٫۳۰ درصد در زنجان، ۲٫۷۹ درصد در سلطانیه، ۴٫۴۱ درصد در طارم و ۳٫۷۳ درصد در ماهنشان ساکن هستند.
امید مقدم با بیان اینکه نسبت جنسی این استان ۱۰۲ است، ابراز کرد: این نسبت در ابهر به ۱۰۲، ایجرود، خدابنده و خرمدره ۱۰۳، زنجان ۱۰۲، سلطانیه ۱۰۳ و طارم و ماهنشان به ۱۰۴ می رسد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان زنجان متوسط بعد خانوار در این استان ۳٫۳ خواند و گفت: متوسط بعد خانوار در ابهر و ایجرود ۳٫۲، در خدابنده ۳٫۵، خرمدره ۳٫۲، زنجان ۳٫۳، سلطانیه، طارم و ماهنشان به ۳٫۲ می رسد.
سرشماری سال ۹۵ طی آبان و آذر سال گذشته برگزار و نتایج اولیه آن در روزهای پایانی اسفند همین سال منتشر شد.
۳۰۰۱
تهیه و انتشار: مینا افشاری