داروساز زنجانی برای چهارمین بار جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا شد
داروساز زنجانی برای چهارمین بار جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، کمپانی علم سنجی تامسون رویترز که معتبرترین شرکت علم سنجی در دنیا است، با ارائه لیستی، یک درصد از دانشمندان برتر دنیا را معرفی کرد.در میان ۳۹ دانشمند ایرانی نام ‘ مهرداد حمیدی’ داروساز زنجانی، نیز به واسطه فعالیت های انجام داده در حوزه داروسازی دیده […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، کمپانی علم سنجی تامسون رویترز که معتبرترین شرکت علم سنجی در دنیا است، با ارائه لیستی، یک درصد از دانشمندان برتر دنیا را معرفی کرد.
در میان ۳۹ دانشمند ایرانی نام ‘ مهرداد حمیدی’ داروساز زنجانی، نیز به واسطه فعالیت های انجام داده در حوزه داروسازی دیده می شود.
رییس قطب نانوفناوری دارویی کشور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: از مهمترین مولفه های انتخاب دانشمندان می شود به تعداد کل مقالات منتشر شده از فرد در یک سال، تعداد کل ارجاعات علمی از سوی دیگر دانشمندان به مقالات یک فرد، تعداد ارجاع به ازای هر مقاله و وجود مقالات داغ از یک نفر اشاره کرد.
مهرداد حمیدی با اشاره به موضوع فعالیت خود، گفت: پژوهش روی نانو داروها با تمرکز بر روی موضوع عبور داروها به مغز با استفاده از تکنولوژی نانو و کسب نتایج موفق، موجب قرارگیری اسم من در لیست یک درصد دانشمندان جهان شد.
رییس دانشکده داروسازی زنجان با تشریح موضوع تحقیقات گسترده خود، اظهار کرد: دارو در مغز یکسری از بیماران از جمله آلزایمر، پارکینسون، ام . اس یا سرطان های مغزی وارد نمی شود و این مسئله یکی از چالش های درمان در سطح جهان به شمار می رود و ما در کشور تلاش می کنیم تا راهی برای عبور این داروها به مغز پیدا کنیم.
رییس قطب نانو فناوری دارویی کشور تاکید کرد: تولید علم در حوزه علوم پزشکی یک سوم میزان تولید علم در کل کشور است و روند رو به رشدی دارد.
حمیدی خاطرنشان کرد: اصلی ترین مشکل کشور در تولید علم مسئله کیفی سازی علم است، چرا که تعداد مقالات به تنهایی نیاز علمی کشور و جهان را مرتفع نمی سازد.
وی افزود: یکی از مطالبات من و سایر پژوهشگران ایرانی از دولت دوازدهم در حوزه علم توجه به همین مسئله هست، تا با طراحی ساز و کارهای مناسب کیفیت را به علم برگردانند.
رییس قطب نانو فناوری دارویی کشور با اشاره به مشکلات عدیده پژوهشگران در ایران، گفت: فردی که مشغول تحقیقات گسترده علمی است، ابتدا باید توانایی تامین ضروریات زندگی خود را داشته باشد تا بتواند مسیر خود را ادامه دهد.
حمیدی اظهار کرد: تامین مسکن، شغل، فراهم کردن شرایط ازدواج برای پژوهشگران جوان و تامین مسائل مشابه از سوی دولت مستقر یکی از اصلی ترین مطالبات محققان بوده و انتظار می رود تا دولت توجه ویژه ای به تولیدکنندگان علم داشته باشد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مهرداد حمیدی در سال ۹۰ رتبه نخست جشنواره رازی در حوزه فناوری های نوین و سال ۸۹ رتبه پژوهشگر نخست کشور را کسب کرده است.
دفتر مرکزی شرکت تامسون رویترز در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و شمار کارکنان این شرکت بیش از ۶۰ هزار نفر بوده، که در دفاتر تامسون رویترز که در ۱۰۰ کشور جهان مستقر می‌باشند، فعالیت می‌کنند.
۳۲۱۶/۶۰۸۲
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی