گشت پلیس راه زنجان عامل مصدومیت موتورسوار نبود
گشت پلیس راه زنجان عامل مصدومیت موتورسوار نبود

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گشت پلیس راه، جمعه /ششم خرداد/ به دلیل نبود پلاک انتظامی موتورسیکلت و نداشتن کلاه ایمنی به موتورسوار دستور ایست می دهد اما نامبرده به منظور فرار از دست پلیس خلاف جهت مسیر حرکت می کند که در این حین با […]

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گشت پلیس راه، جمعه /ششم خرداد/ به دلیل نبود پلاک انتظامی موتورسیکلت و نداشتن کلاه ایمنی به موتورسوار دستور ایست می دهد اما نامبرده به منظور فرار از دست پلیس خلاف جهت مسیر حرکت می کند که در این حین با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرده و از محل متواری می شود.
وی اظهار کرد: عوامل گشت پلیس راه با مشاهده این صحنه به یاری حادثه دیده شتافته و برای درمان و انتقال این موتورسوار از اورژانس درخواست کمک می کند که در این میان اطرافیان سر رسیده و پلیس را عامل وقوع تصادف معرفی می کنند.
شیرمحمدی افزود: مصدوم پس از اقدامات پیش بیمارستانی بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شده و در حال حاضر نیز از سوی پزشکان معالج تحت مداوا و درمان قرار دارد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، پلیس راه فرماندهی انتظامی استان راه زنجان در پی انتشار فیلم این صحنه ناخوشایند در فضای مجازی توضیحاتی را به شرح زیر ارایه کرد تا چگونگی رخداد شفاف سازی شود.
در پی انتشار فیلمی از یک حادثه رانندگی در شبکه های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران که با هدف تخریب چهره پلیس منتشر شده، چنین القاء می شود که پلیس راه عامل تصادف موتورسوار بوده و موتورسیکلت با گشت پلیس راه برخورد کرده است.
پلیس راه در راستای بر قراری نظم و امنیت اجتماعی و ترافیکی فعالیت ها و اقدامات گسترده ای در جاده های برون شهری انجام می دهد از جمله برخورد قانونی با خودرو ها و موتورسیکلت های متخلف می باشد.
از آنجا که بیشتر جرائم از جمله راهزنی، سرقت، سرقت به عنف و توزیع موادمخدر، توسط اغلب راکبان موتورسیکلت های فاقد پلاک انتظامی صورت می گیرد بنابراین گشت پلیس راه زنجان برابر قانون به راکب یک دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک انتظامی دستور ایست صادر و راکب و ترک نشین با مشاهده گشت پلیس راه تغییر مسیر داده و در لاین مخالف و خلاف حرکت خودرو ها با سرعت متواری می شود.
این موتورسوار حین فرار با یک دستگاه موتورسیکلت دیگر که در مسیر خود درحال حرکت بوده برخورد کرده و منجر به برهم خوردن تعادل راکب و در نتیجه برخورد با حفاظ کنار جاده و مصدومیت شدید موتورسوار بی گناه شده و متخلفان نیز از صحنه متواری می شوند و گشت پلیس راه نیز جهت اقدامات امدادی در محل حضور می یابد.
افراد حاضر در محل نیز به علت شدت مصدومیت راکب تقاضای رسیدگی سریع به این حاثه را داشتند و همان طور که در فیلم منتشره مشخص است هیچ گونه آثار برخورد موتورسیکلت با خودرو گشت پلیس راه وجود ندارد و شبکه های معاند از این حادثه سوء استفاده کرده و قصد دارند چنین القاء کنند که علت این حادثه گشت پلیس راه بوده است درحالیکه تمام دغدغه پلیس حفظ جان و امنیت مردم و برخوردقانونی با متخلفانی است که قانون شکنی کرده و جان مردم را به خطر می اندازند.
در پایان فرماندهی انتظامی استان زنجان ضمن هشدار به انتشاردهندگان این گونه تصاویر که منجر به سو استفاده سایت های معاند از این حادثه شده است از شهروندان خواست بدون بررسی جوانب و به منظور پیش گیری و سوء استفاده افراد معاند و سایت های بیگانه از انتشار چنین تصاویری خودداری کنند.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی