سرمایه گذاری علمی و هدفمند زمینه ساز افزایش بهره وری است
سرمایه گذاری علمی و هدفمند زمینه ساز افزایش بهره وری است

شهرام طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین آیتم ها در افزایش بهره وری، مدیریت علمی، تخصصی و حرفه ای برای کار مورد نظر است.وی یادآورشد: متاسفانه هم اکنون روند اجرای کارها و سرمایه گذاری ها بر اساس تجربه و برداشت از مشق دیگران است.طهماسبی تاکید کرد: باید […]

شهرام طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین آیتم ها در افزایش بهره وری، مدیریت علمی، تخصصی و حرفه ای برای کار مورد نظر است.
وی یادآورشد: متاسفانه هم اکنون روند اجرای کارها و سرمایه گذاری ها بر اساس تجربه و برداشت از مشق دیگران است.
طهماسبی تاکید کرد: باید به این اعتقاد رسید که تخصیص بهینه منابع شکل بگیرد و در زنجان شکل گیری تولید، ظرفیت، کیفیت و ترکیب نهاده ها به صورت علمی مدیریت شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان بر لزوم کاهش بروکراسی در نظام اداری، آموزش کارکنان دستگاه های اجرایی و توانمند سازی آنان برای افزایش مدیریت بهینه در برنامه ریزی ها و همراهی سیستم اداری با سرمایه گذاری ها تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: باید بدنه کارشناسی دستگاه ها تقویت شود و متناسب با وظایف و مسئولیتی که دارند، آموزش ببینند و راهکارهای اجرایی داشته باشند.
طهماسبی ادامه داد: باید در سرمایه گذاری ها، هدفمند برنامه ریزی کرد، چرا که نمی توان به هر شکل و به میزان دلخواه سرمایه گذاری کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: به حتم سرمایه گذاری بدون برنامه ریزی علمی و تخصصی، سایر بخش های اقتصادی کشور را هم متاثر می کند در حالی که توان پذیرش مزیت نسبی بخش های مختلف با یکدیگر بسیار متفاوت است.
وی اظهار کرد: گاه سرمایه گذاری هایی انجام می شود که نه فقط منجر به افزایش مزیت نسبی نمی شود، بلکه مزیت های رقابتی را هم از دست می دهد.
طهماسبی اضافه کرد: باید ۲ مزیت نسبی و رقابتی را در کنار هم در برنامه ریزی ها لحاظ کرده و شرایط سرمایه گذاری را سنجید و بر اساس آن سرمایه ها را هدایت کرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان گفت: هم اکنون یکی از مهمترین چالش های پیش روی کشور، بیکاری به شمار می آید و در شرایطی که سطح بهره وری پایین است و درآمد سرانه متناسب با تحولات اقتصادی رخ داده نیست، باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که سرمایه ها به سمت کارهای زود بازده، با نیاز به سرمایه کمتر و کاربرتر هدایت شود.
وی ابراز کرد: ضمن این شرایط، چنین سرمایه گذاری این نیاز به خواب و استراحت سرمایه کمتری داشته باشد، تا بتوان به سرعت این اشتغال را ایجاد کرد.
طهماسبی ایجاد چنین شرایطی را مستلزم بهره گیری از مدیریت علمی، تخصصی و حرفه ای برای سرمایه گذاری ها برشمرد.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی