اجبار به تحصیل رشته خاص در خانواده‌های اردبیلی پابرجاست
اجبار به تحصیل رشته خاص در خانواده‌های اردبیلی پابرجاست

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش اردبیل تصریح کرد: همچنان مشاهده می‌شود که برخی والدین علاقه‌مندی خود را به دانش‌آموز تحمیل می‌کنند. وی افزود: متأسفانه در این خانواده‌ها بدون در نظر گرفتن استعداد و علاقه‌مندی دانش‌آموز جهت تحصیل در رشته خاص، علاقه‌مندی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش اردبیل تصریح کرد: همچنان مشاهده می‌شود که برخی والدین علاقه‌مندی خود را به دانش‌آموز تحمیل می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه در این خانواده‌ها بدون در نظر گرفتن استعداد و علاقه‌مندی دانش‌آموز جهت تحصیل در رشته خاص، علاقه‌مندی والدین اعمال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: آموزش‌وپرورش می‌بایست در خصوص دنبال کردن استعداد و علاقه‌مندی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده و مشاوره‌های خود را برای آگاه‌سازی خانواده‌ها متمرکز کند.

ستوده همچنین به ضرورت هوشمند سازی مدارس اشاره کرد و گفت: بعد از تجهیز سخت‌افزاری لازم است معلمان نسبت به استفاده از این تجهیزات ترغیب شوند و دانش‌آموز در صرف روحیه استاد محوری متمرکز نشود.

وی همچنین خواستار بررسی نحوه ورود دانش‌آموزان به رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش شد و گفت: متأسفانه ورود دانش‌آموز از مدارس خاصی از جمله نمونه و تیزهوشان به این رشته‌ها اندک است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: برخی دانش‌آموزان زمانی که در رشته‌های نظری موفقیتی برای خود قائل نیستند به این رشته‌ها متمایل می‌شوند.

ستوده به ضرورت آگاهی بخشی به دانش‌آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی متناسب با استعداد و توانمندی تأکید کرد و گفت: از سویی معرفی مشاغل مختلف نیز می‌تواند مؤثر باشد.