زمینه آشنایی دانش آموزان اردبیلی با مشاغل فراهم شود
زمینه آشنایی دانش آموزان اردبیلی با مشاغل فراهم شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش اردبیل تصریح کرد: ضروری است دانش آموزان با اطلاع قبلی از مشاغل مختلف رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنند. وی افزود: هر چند مشاوره‌های هدایت تحصیلی و برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل اقدام مثبت و تأثیرگذاری است […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش اردبیل تصریح کرد: ضروری است دانش آموزان با اطلاع قبلی از مشاغل مختلف رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: هر چند مشاوره‌های هدایت تحصیلی و برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل اقدام مثبت و تأثیرگذاری است اما لازم است نسبت به آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد.

استاندار اردبیل با ذکر مثالی به ضرورت بازدید دانش آموزان از واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا استانداری آماده خدمت‌رسانی است.

به گفته خدابخش اینکه ۲۰ درصد از دانشجویان از رشته تحصیلی خود رضایت ندارند نشان می‌دهد مسیرهای هدایت تحصیلی به صورت مطلوب طی شده اما لازم است خلأها جبران شود.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان به ضرورت معرفی رشته‌های پردرآمد از جمله مشاغل مرتبط با نانو، بیوتکنولوژی و های تک اشاره کرد و گفت: این گروه از رشته‌های تحصیلی بیش از بقیه می‌بایست معرفی شود.

وی افزود: در عین حال ضروری است برای مازاد تقاضای رشته‌هایی همچون تجربی در هدایت تحصیلی سال جاری برنامه‌ریزی شود.