«هوشمندسازی مدارس» تأثیر بسزایی در یادگیری دانش‌آموزان دارد
«هوشمندسازی مدارس» تأثیر بسزایی در یادگیری دانش‌آموزان دارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، چهارمین همایش هوشمندسازی مدارس استان زنجان با عنوان «معرفی کلاس هوشمند تعاملی و تجهیزات مرتبط» با حضور رحمان عیسی‌زاده رئیس گروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش در زنجان برگزار شد. عیسی زاده در این همایش با اشاره به تخصیص اعتبار […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، چهارمین همایش هوشمندسازی مدارس استان زنجان با عنوان «معرفی کلاس هوشمند تعاملی و تجهیزات مرتبط» با حضور رحمان عیسی‌زاده رئیس گروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش در زنجان برگزار شد.

عیسی زاده در این همایش با اشاره به تخصیص اعتبار هوشمندسازی مدارس در سال جدید، گفت: در مسیر هوشمندسازی مدارس نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری است؛ چرا که ورود به هوشمندسازی مدارس و فناوری نوین آموزشی، نیاز به تجهیزات جدیدی دارد.

رئیس گروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در زمینه فناوری هنوز در ابتدای مسیر هستیم، افزود: به طور قطع هوشمندسازی مدارس کشور تأثیر بسزایی در یادگیری دانش‌آموزان دارد و تشخیص استفاده از فناوری‌های متناسب با هر دوره تحصیلی یک ضرورت است که باید با کمک صاحب‌نظران امر به آن پرداخته شود.

وی بر ارتقای دانش معلمان در استفاده از فناوری‌های هوشمندسازی مدارس تأکید کرد و گفت: فراگیری دانش هوشمندسازی مدارس توسط فرهنگیان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و این امر، در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار دارد.

 عیسی‌زاده با اشاره به اینکه استانداردها و نیازهای واقعی از جمله موضوعاتی هستند که باید در زمینه هوشمندسازی مورد توجه قرار گیرند، افزود: آموزش معلمان در استفاده از فناوری ضروری است و ارتباط تعاملی و دوسویه معلم و دانش‌آموز موجب صرفه جویی در هزینه و زمان خواهد شد.

رئیس گروه هوشمندسازی مدارس وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: آموزش همراه با فناوری باعث رشد و پیشرفت انسان‌ها می‌شود و برای پبشرفت در علم، نیاز به ابزارهای هوشمند داریم؛ بنابراین باید به درستی از آن بهره برد.

وی بهره‌گیری از فناوری‌های نوین را موجب تسهیل در فرآیند تعلیم و تربیت کشور دانست.

 در ادامه محمود سیفی‌نیا معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هوشمند سازی مدارس گامی موثر در راستای اجرای سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت و تحقق بخشی از این سند است.

وی وجود مدارس هوشمند را یکی از دستاوردهای مهم توسعه فناوری اطلاعات در برنامه‌های آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: فواید هوشمند سازی مدارس علاوه بر تأثیرات خوب آن در محیط آموزشی، اثرگذاری و نتایج خوبی نیز در محیط زندگی دانش‌آموزان خواهد داشت.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش زنجان، آموزش و آشنایی معلمان به استفاده و ارائه درست مطالب از طریق سیستم‌های آموزشی هوشمند را دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: تجهیز مدارس به سخت‌افزار و نرم‌افزار و استفاده هوشمندانه از آن، در فرآیند یاددهی و یادگیری از خصوصیات برتر عملکردی در حوزه توانمندسازی است که فرصت انجام پژوهش‌های گروهی را در فراگیری فراهم می‌کند.

سیفی‌نیا به تغییر روز به روز و لحظه به لحظه فناوری در دنیا اشاره کرد و افزود: منابع فناوری در آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است، اما مهم‌تر از سخت‌افزار بحث محتواست که باید مورد توجه قرار گیرد.