تریبون عمومی نباید منعکس کننده صدای بخشی از جناح های سیاسی باشد
تریبون عمومی نباید منعکس کننده صدای بخشی از جناح های سیاسی باشد

اصغر پرتوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: صدا و سیما، نمازهای جمعه، دولت و مجلس شورای اسلامی از جمله این تریبون ها بشمار می روند و در قانون وظیفه آنان در اطلاع رسانی به مردم مشخص شده است.استاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار کرد: واژه عمومی وقتی به هر کلمه ای […]

اصغر پرتوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: صدا و سیما، نمازهای جمعه، دولت و مجلس شورای اسلامی از جمله این تریبون ها بشمار می روند و در قانون وظیفه آنان در اطلاع رسانی به مردم مشخص شده است.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار کرد: واژه عمومی وقتی به هر کلمه ای اضافه می شود، مفهوم مشخصی را به ذهن متبادر می سازد، در این حوزه نیز باید صاحبان تریبون ها عمومیت و اعتبار آن را حفظ کنند.
پرتوی با اشاره به اینکه اگر تریبونی در عمل عمومی نباشد، مردم به مرور متوجه عمومی نبودن آن خواهند شد، تصریح کرد: این تریبون ها همواره باید صدای کل جناح های سیاسی کشور باشند، نه اینکه در تصاحب جناح خاصی قرار گیرد.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه صدا و سیما حق هیچ گونه تبلیغ برای یک جناح سیاسی را ندارد، گفت: رسانه ملی باید به گونه ای عمل کند تا مبدل به یک دانشگاه تعلیم و تربیت وسیع در سطح جامعه شود.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ابراز کرد: این نهاد ملی باید از ظرفیت تمام افراد و احزابی که پایگاه اجتماعی قابل توجهی برخوردار هستند، استفاده کرده و نباید رفتار انحصارطلبانه ای داشته باشد.
پرتوی خاطرنشان کرد: اگر از یک تریبون عمومی در زمان انتخابات و بعد از آن به نفع گروه خاصی استفاده شود، مردم برای اطلاع از کلیات موضوع به رسانه و تریبون های رقیب نیز مراجعه می کنند.
وی با اشاره به تحلیل گر بودن مردم، خاطرنشان کرد: روی آوردن مردم به شبکه های اجتماعی یکی از همین دلایل بشمار می رود و این اتفاق تا زمانی که موضع گیری ها در یک مسئله جامع نباشد، روی خواهد داد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار کرد: انتظار مردم، نخبگان، قشرهای مختلف، از همه صاحبان تریبون های عمومی این است که عدالت را رعایت کرده و بی طرفانه به ابراز مسائل مختلف بپردازند، تا تشنگی مردم در شنیدن یک خبر یا موضوع خاص برطرف شود و نیازی به دریافت اطلاعات از دیگر رسانه های نا مطمئن نباشد.
۳۲۱۶/۸۰۶۸
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش