واردات گوشت از راهکارهای تنظیم قیمت است
واردات گوشت از راهکارهای تنظیم قیمت است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، رحیم عصفوری شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان ، گفت:  گوشت قرمز به لحاظ بازه زمانی در اوج مصرف قرار دارد و مطرح شدن قیمت‌گذاری برای این قلم کالا در این مقطع درست نیست. وی با بیان اینکه تعیین قیمت منطقی اقلام اساسی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، رحیم عصفوری شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان ، گفت:  گوشت قرمز به لحاظ بازه زمانی در اوج مصرف قرار دارد و مطرح شدن قیمت‌گذاری برای این قلم کالا در این مقطع درست نیست.

وی با بیان اینکه تعیین قیمت منطقی اقلام اساسی در بازار ضروری است، ادامه داد: باید معیار منطقی و عقلی برای تثبیت قیمت اقلام اساسی و پر مصرف، در زمان مناسب تعیین شود تا بتوان بر این اساس بر روند عرضه محصولات و تخلفات این حوزه نظارت و کنترل جدی داشت.

عصفوری افزود: به دلیل افزایش تقاضای اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان و با توجه به اینکه در این فصل از سال که پرواربندی گوسفند انجام می شود، عرضه گوشت گوسفندی به حداقل خود می رسد.

با توجه به اوج مصرف و کاهش عرضه، زمان مناسبی برای تعیین قیمت ثابت فروش و عرضه گوشت قرمز در بازار نیست و با این نوسانات، نمی توان قیمت ثابتی برای فروش این محصول تعیین کرد.

عصفوری افزود: باید در ابتدا گزارش جامعی با در نظر گرفتن مباحث بهداشتی و تغذیه ای از نحوه استفاده از گوشت منجمد و شیوه های فریز کردن و انجماد مجدد، تهیه و ارائه شود تا بتوان در فرهنگسازی این امر گام های موثری برداشت.

وی ادامه داد: هرچند به تازگی برخی بر این عقیده هستند که استفاده از گوشت های منجمد نسبت به گوشت تازه از عوارض جانبی و بهداشتی کمتری برخوردار است، ولی هنوز هم در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، گوشت تازه ارزش غذایی خاص خود را دارد و مورد توجه عده بسیاری از مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با بیان اینکه کنترل بازار و قیمت راه‌کار پیشنهادی در این مقطع از زمان در مورد گوشت قرمز است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: واردات گوشت از راه‌کارهای تنطیم قیمت است و با این اقدام می‌توان عرضه و تقاضا را کنترل کرد.

عصفوری به تازه خوری گوشت اشاره کرد و گفت: در این مهم باید به بهداشت توجه  شود و تازه خوری گوشت در همه جوامع امر رایجی است.

وی تصریح کرد: در قیمت گوشت مرغ تقریبا افزایشی قیمتی دراستان زنجان  وجود نداشته است و  این موضوع در مورد قیمت گوشت قرمز روی نداده، که باید باید علت یابی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان  گفت: تعیین قیمت در بازه زمانی مشخص موجب از بین رفتن روند مقایسه‌ای قیمت‌ گوشت قرمز با دیگر استان‌ها است و با این اقدام معیار مورد نظر در تعیین قیمت هم از بین می‌رود.