حمایت از زندانیان اردبیل نیازمند درآمد پایدار است
حمایت از زندانیان اردبیل نیازمند درآمد پایدار است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ناصر عتباتی عصر شنبه در جلسه مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ خانواده زندانی از این انجمن خدمات مادی دریافت می‌کنند. وی افزود: علاوه بر خدمات مادی، در سال گذشته تلاش شده با آموزش خانواده‌های زندانیان، خدمات […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ناصر عتباتی عصر شنبه در جلسه مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ خانواده زندانی از این انجمن خدمات مادی دریافت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر خدمات مادی، در سال گذشته تلاش شده با آموزش خانواده‌های زندانیان، خدمات معنوی نیز در اختیار آن ها قرار گیرد و در حین حفظ شرافت این خانواده‌ها نیازمندی‌های اصلی آن ها تأمین شود.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از زندانیان استان با اشاره به اینکه متأسفانه قانون منع بازداشت بدهکاران مالی اجرا نمی‌شود و تعداد قابل‌توجهی از زندانیان، بدهکاران مالی هستند، اضافه کرد: این در حالی است که عموم مردم برای کمک به خانواده زندانیان ذهنیت منفی دارند.

عتباتی تأکید کرد: به دلیل میزان نیازمندی خانواده‌ها و افزایش شمار زندانیان صرف دریافت کمک از خیرین و پرداخت به خانواده‌ها راهگشا نیست و در نظر داریم درآمد پایدار برای انجمن ایجاد کنیم تا از محل آن نیازمندی خانواده‌ها تأمین شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل تصریح کرد: از جمله اینکه در چند شهرک مهر شامل میراشرف، پیله سحران و شام اسبی زمین برای ایجاد نانوایی چند منظوره پیش‌بینی شده و با مشارکت بخش خصوصی این نانوایی‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

وی به کلنگ زنی شهرک آزمایش نیز اشاره کرد و گفت: در این شهرک استقرار پلیس مواد مخدر، معاینه فنی خودروهای سنگین و پارکینگ خودروهای توقیفی پیش‌بینی شده است.

عتباتی همچنین به دایر کردن کانکس فتوکپی و عرضه نویسی نیز اشاره کرد و افزود: به منظور تأمین بخشی از نیاز زندانیان، در داخل زندان اردبیل مدرسه چند کلاسه نیز احداث می‌شود.