زندان اردبیل بیش از ظرفیت پر شده است/مسئولان چاره‌اندیشی کنند
زندان اردبیل بیش از ظرفیت پر شده است/مسئولان چاره‌اندیشی کنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی عصر شنبه در جلسه مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان اردبیل تصریح کرد: وضعیت جمعیتی زندان‌ها به حدی است که امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد. وی افزود: به عنوان  مثال در اتاق رأی بازها به جای ۵۷ نفر، ۲۵۰ نفر […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی عصر شنبه در جلسه مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان اردبیل تصریح کرد: وضعیت جمعیتی زندان‌ها به حدی است که امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد.

وی افزود: به عنوان  مثال در اتاق رأی بازها به جای ۵۷ نفر، ۲۵۰ نفر نگه داری می‌شوند و حتی از نمازخانه زندان به عنوان خوابگاه استفاده می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان متذکر شد: در صورتی که زندان نتواند منجر به بازسازی شخصیتی و برگرداندن فرد به جامعه منجر شود، کارکرد تربیتی ندارد و با این وجود وضعیت فعلی موجب شده در اجرای برنامه‌های فرهنگی محدودیت وجود داشته باشد.

قاصدی خواستار بازدید از زندان اردبیل توسط مسئولان استانی شد و گفت: انتظار داریم مسئولان برای حل و فصل مشکلات زندان چاره‌اندیشی کنند.

وی همچنین تأکید کرد: هرچند یکی از سیاست‌های مجموعه قضایی کاهش جمعیت کیفری زندان است اما متأسفانه ما شاهد ورود ۷۰ هزار پرونده به دادسرای اردبیل هستیم.

وی با اشاره به انتظار ده ها هزار پرونده برای اجرای حکم تصریح کرد: به دلیل اینکه فرد بدهکار قادر به پرداخت بدهی نیست و یا امتناع می‌کند پرونده‌های متعددی در صف انتظار حکم هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان با اعلام اینکه نزدیک به ۷۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی در زندان‌های استان وجود دارند، ادامه داد: هرچند تلاش بر کاهش این آمار است اما هر پرونده‌ای طرف مقابلی نیز دار که به دنبال احقاق حقوق خود است.

قاصدی تأکید کرد: متأسفانه حبس به عنوان ساده‌ترین راهکار در پرونده‌های قضایی قلمداد می‌شود و این درحالی است که حبس هر فردی، خود وی و خانواده او را در معرض آسیب قرار داده و این آسیب به سطح جامعه تسری می‌یابد.