جای خالی بانوان در شورای شهر زنجان – مینا افشاری**
جای خالی بانوان در شورای شهر زنجان – مینا افشاری**

در حالی اسامی منتخبان شورای اسلامی شهر زنجان اعلام شد که نام هیچ یک از بانوان شرکت کننده در میان ۱۲ نفر نخست لیست آرای این شهر دیده نمی شد و پس از آن اسامی ۱۳ و ۱۴ به آنان اختصاص داشت. این نتایج در حالی بود که در دور اول شورای اسلامی شهر زنجان […]

در حالی اسامی منتخبان شورای اسلامی شهر زنجان اعلام شد که نام هیچ یک از بانوان شرکت کننده در میان ۱۲ نفر نخست لیست آرای این شهر دیده نمی شد و پس از آن اسامی ۱۳ و ۱۴ به آنان اختصاص داشت.
این نتایج در حالی بود که در دور اول شورای اسلامی شهر زنجان سه کرسی از ۹ صندلی شورا، در دور دوم ۲ نفر و در دور سوم و چهارم سه کرسی به بانوان اختصاص داشت.
اما دور پنجم انتخابات شورای شهر، نتایج دیگری را نشان داد و در نتیجه نهایی انتخابات رحیما سرور زنجانی در پله ۱۳، سحر سلیمی در پله ۱۴ و با ۲۱ رتبه فاصله رویا علیزاده در مقام سی وپنجم ایستاد، آماری که می تواند خبر از ناراضی بودن مردم از عملکرد بانوان در شورای شهر زنجان بدهد.
بخشی از علت اینکه چرا مردم زنجان این بار به بانوان اعتماد نکردند، شاید به نحوه تبلیغات انتخاباتی آنان باز می گردد، بانوانی که با تصاویر فتوشاپی و شعارهای به دور از واقعیت در صحنه انتخابات حاضر شدند و نتوانستند اعتماد مردم را به نسبت به خود جلب کنند.
شاید بتوان عملکرد غیر قابل قبول بانوان در شورای شهر چهارم را از دیگر علل چنین تصمیمی از سوی مردم زنجان برشمرد، بانوانی که تمامی آنها حضور موثری نداشتند و نتوانستند آنگونه که انتظار می رفت مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، نگرشی که نسبت به مردان حاضر در شورای شهر، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
از سوی دیگر اغلب بانوانی که در عرصه انتخابات این دوره از شورای شهر حاضر شده بودند، چندان کارنامه اجرایی درخشانی نداشتند و به رغم برخورداری از تخصص در حوزه کاری خود، هیچ تجربه اجرایی در امور شهری و مدیریت آن در کارنامه آنان مشاهده نمی شد و همین موضوع بر روی نگرش مردم نسبت به حضور آنان تاثیرگذار بود.
پنجمین دوره شورای اسلامی شهر زنجان با حضور ۹ مرد، در حالی فعالیت خود را در مرداد امسال شروع می کند که این نگرانی وجود دارد که آیا در تصمیم گیری های تیم مردانه شورای شهر، جایی برای بانوان و دغدغه های آنان هست یا خیر؟
خبرنگار ایرنا در زنجان
**انتشار دهنده: فاطمه نوری جهانگرد