تصفیه خانه فاضلاب خرمدره ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
تصفیه خانه فاضلاب خرمدره ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

علیرضا جزء قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب خرمدره از سال ۸۶ آغاز شده و تا کنون پیشرفت فیزیکی محدودی داشته و طی سال جاری نیز ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.وی اظهار کرد: تا کنون برای اجرای این […]

علیرضا جزء قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب خرمدره از سال ۸۶ آغاز شده و تا کنون پیشرفت فیزیکی محدودی داشته و طی سال جاری نیز ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: تا کنون برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای بهره برداری کامل آن نیز ۷۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.
جزء قاسمی افزود: نوع تصفیه خانه، لجن فعال با هوادهی گسترده بوده و افق این طرح برای سال ۱۴۱۰ پیش بینی شده و ظرفیت این پروژه نیز ۱۵ هزار مترمکعب در روز است.
وی بیان کرد: کل شبکه جمع آوری شده تصفیه خانه نیز ۱۳۰کیلومتر است که تا کنون ۱۷ کیلومتر آن اجرا شده و خط انتقال این پروژه نیز پنج کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، خاطرنشان کرد: هم اکنون تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای زنجان، ابهر و ماهنشان در حال بهره برداری است و در شهرهای خرمدره، زرین رود و دندی نیز در حال ساخت و مابقی شهرهای استان در دست مطالعه است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، شهرستان خرمدره با ۴۰۷ کیلومتر مربع مساحت معادل ۱٫۸ درصد از وسعت کل استان و ۶۵ هزار و ۱۶۶نفر معادل ۶٫۴ درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.
۶۰۸۵/۷۳۲۰
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی