وضعیت جوی زنجان برای گروه های حساس ناسالم است
وضعیت جوی زنجان برای گروه های حساس ناسالم است

علی اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شاخص کیفیت هوای زنجان ۱۰۷ است و علت اصلی این آلایندگی، گرد و غبار و ذرات معلق کوچکتر از ۲٫۵ میکرون (pm2) در هوا محسوب می شود. وی اظهار کرد: منشا بروز گرد و غبار از کشور عراق است که استان […]

علی اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شاخص کیفیت هوای زنجان ۱۰۷ است و علت اصلی این آلایندگی، گرد و غبار و ذرات معلق کوچکتر از ۲٫۵ میکرون (pm2) در هوا محسوب می شود.
وی اظهار کرد: منشا بروز گرد و غبار از کشور عراق است که استان های غربی را تحت تاثیر قرار داده و به استان زنجان نیز رسیده است.
اسدی افزود: پیش بینی می شود وضعیت جوی ناسالم تا اواخر وقت امروز در این استان ادامه داشته باشد و به تدریج از غلظت آن کاسته شود.
اسدی خاطرنشان کرد: بر این اساس همشهریان از آغاز سال جاری تا کنون سه روز هوای ناسالم را تجربه کردند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، با ورود میزانی از گرد و غبار در برخی مناطق این استان و روند افزایشی آن، کیفیت هوای مناطق مختلف کاهش یافته است که این وضعیت تا پایان روز جاری ادامه خواهد داشت که بعداز ظهر با وزش موقت باد شدید با سرعت ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت تا حدودی از غلظت آن کاسته خواهد شد.
به گفته حسین سلطانی بیشینه دمای امروز /شنبه/ این استان به ۳۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی