انتخابات شورای شهر ارومیه در سلامت کامل برگزار شد
انتخابات شورای شهر ارومیه در سلامت کامل برگزار شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، عباس حسن خانی ظهر شنبه در دیدار با کاندیداهای معترض به نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: ما امانت دار آرای ملت ایران و بخصوص مردم ارومیه هستیم اظهارداشت: از بامداد تا نیمه شب ۲۹ اردیبهشت ماه پای صندوق های رای حضوری حماسی داشتند. […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، عباس حسن خانی ظهر شنبه در دیدار با کاندیداهای معترض به نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: ما امانت دار آرای ملت ایران و بخصوص مردم ارومیه هستیم اظهارداشت: از بامداد تا نیمه شب ۲۹ اردیبهشت ماه پای صندوق های رای حضوری حماسی داشتند.

وی ادامه داد: مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب تقویت امنیت نظام شد و نباید با ایجاد شبهه در نتایج و روند برگزاری انتخابات، اراده جامعه را زیر سوال برد.

حسن خانی افزود: در حدود ۸۰۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی، وظیفه برگزاری انتخابات در شهرستان ارومیه را بر عهده داشتند.

فرماندار ارومیه اظهارداشت: به دقت و سلامت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ارومیه اطمینان کامل دارم.

وی اضافه کرد: حدود ۸۰ درصد از عوامل اجرایی انتخابات را قشر فرهنگی و فرهنگیان عزیز تشکیل می دادند که همین امر می تواند متضمن سلامت انتخابات باشد.

حسن خانی گفت: اولویت اعلام نتایج با انتخابات ریاست جمهوری بود و به همین دلیل نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه پس از نتایج ریاست جمهوری و با اندکی تاخیر اعلام شد.

وی عنوان کرد: هیچ کمبود و محدودیت تعرفه ای در هیچ کدام از شعب اخذ رای شهرستان ارومیه نداشتیم و اخذ رای از مردم تا آخرین لحظات ادامه داشت.

حسن خانی یاد آور شد: برخی از معترضین به روند برگزاری انتخابات بخصوص در برهه تبلیغات، خودشان نیز تخلفات متعدد تبلیغاتی داشتند، که به مراجع ذیربط گزارش شده است.

فرماندار ارومیه گفت: اعتراضاتی که به دست فرمانداری ارومیه رسیده حتما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما خودمان را در برابر تک تک آرای کاندیداها مسئول می دانیم.