قانون مداری و ثبات در قوانین، مطالبه تمام معدنکاران از دولت دوازدهم
قانون مداری و ثبات در قوانین، مطالبه تمام معدنکاران از دولت دوازدهم

مهدی حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت دوازدهم هنوز روی کار نیامده و کار پسندیده ای است که پیش از شروع به کار، انتظارات و مطالبات بخش های مختلف را رصد می کند.وی یادآورشد: در حوزه معدن کوچکترین و مهمترین مطالبه تمام فعالان معدنی، اجرای قانون است، در حالی […]

مهدی حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت دوازدهم هنوز روی کار نیامده و کار پسندیده ای است که پیش از شروع به کار، انتظارات و مطالبات بخش های مختلف را رصد می کند.
وی یادآورشد: در حوزه معدن کوچکترین و مهمترین مطالبه تمام فعالان معدنی، اجرای قانون است، در حالی که معدنکاران به دنبال اجرای قانون هستند، مسئولان محلی همکاری لازم را در این زمینه ندارند.
حمیدی اظهار کرد: حوادثی که طی ماه ها و روزهای گذشته در بخش معدنی کشور رخ داد، نشان داد که کار در این حوزه، به واقع سخترین کار جهان محسوب می شود.
رییس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: آمار جهانی نشان می دهد که به دنبال ایجاد هر یک شغل در بخش معدن، ۱۷ شغل در زیر مجموعه آن شکل می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت به دنبال ایجاد اشتغال، حمایت از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است باید به بخش معدن بها دهد.
حمیدی ادامه داد: در صورتی که حمایت کافی و لازم از بخش معدن انجام شود به حتم به یکی از پر ثمرترین بخش های اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد.
رییس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: تمام اقداماتی که در بخش معدن از ابتدا تا زمان بهره برداری و اجرای عملیات معدنی انجام می شود، بر اساس قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی است.
وی اضافه کرد: برخورد نامناسب مسئولان محلی و تصمیم گیری های سلیقه ای آنان در حوزه منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانداران و بخشداران، معدن داران را از ادامه فعالیت معدنی دلسرد می کند.
حمیدی ابراز کرد: انتظار می رود تمام مسئولان به قانون احترام بگذارند و به آن عمل کنند.
رییس نظام مهندسی معدن استان زنجان یکی دیگر از مشکلات این بخش را تغییر در قوانین موجود اعلام کرد و گفت: اعمال تغییرات رخ داده در قوانین در بخش معدن نیازمند صرف زمان بالایی است، اما گاه با تثبیت یک قانون، بلافاصله اصلاحات جدیدی اعمال می شود.
وی افزود: فردی که برای سرمایه گذاری در بخش معدن وارد می شود، بر اساس قوانین موجود برنامه ریزی کرده است و کوچکترین تغییری در قوانین موجود منجر به برهم خوردن برنامه ریزی ها و در نهایت دلسرد شدن وی می شود.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی