کمیته امداد زنجان با ۷۸ مرکز درمانی در قالب پزشک خانواده همکاری می کند
کمیته امداد زنجان با ۷۸ مرکز درمانی در قالب پزشک خانواده همکاری می کند

هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عواملی مانند سو تغذیه، رعایت نکردن مسائل بهداشتی و دسترسی نداشتن به امکانات ضروری درمانی زمینه ابتلا به بسیاری از امراض و بیماری ها را در میان اقشار ضعیف و کم درآمد مستعد می کند.وی اظهار کرد: از سوی دیگر، بالا بودن تعرفه‌های […]

هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عواملی مانند سو تغذیه، رعایت نکردن مسائل بهداشتی و دسترسی نداشتن به امکانات ضروری درمانی زمینه ابتلا به بسیاری از امراض و بیماری ها را در میان اقشار ضعیف و کم درآمد مستعد می کند.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر، بالا بودن تعرفه‌های درمانی و هزینه‌های معالجه‌های پزشکی، امکان بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی را از اقشار ضعیف سلب می کند.
صفری افزود: اجرای طرح پزشک خانواده به عنوان یک نظام بیمه‌ای نوین و برتر با بهره‌جویی از سیستم های پیشرفته، سیاست مؤثر و کارآمدی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) برای رفع مشکلات درمانی مددجویان تحت حمایت خود اتخاذ کرده است.
وی بیان کرد: هم اکنون هشت هزار و ۴۱۷ نفر از خدمات بیمه ای کمیته امداد استان بهره مند هستند که با برنامه ریزی صحیح و فعالیت مناسب در حوزه درمان و با نگاه پیشگیرانه سطح سلامت این گروه از جامعه هدف ارتقاء خواهد یافت.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده در کمیته امداد به منظور ارائه خدمات مطلوب به خانواده های تحت حمایت و به منظور رفع مشکلات درمانی خانواده های تحت حمایت این نهاد با مراکز درمانی یاد شده در استان قرارداد همکاری منعقد شده است.
وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین مزایای اجرای طرح پزشک خانواده ضمن شناسایی مشکلات درمانی جامعه هدف برطرف کردن و کاهش بار مراجعات مکرر به مراکز درمانی است.
صفری خاطر نشان کرد: ارائه خدمات موثر به جامعه هدف در حوزه بهداشت و درمان نیازمند همدلی لازم بین مجموعه های متولی امر بوده که با تغییر نگرش در کار و با فعالیت جهادی خدمات اثربخشی به مددجویان تحت پوشش در حوزه بهداشت و درمان ارائه خواهد شد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هم اکنون ۲۲ هزار و ۵۰۰ خانواده با جمعیت ۳۹ هزار نفر در استان تحت حمایت کمیته امداد این استان هستند که این تعداد شامل ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار، ۱۷ هزار سالمند، ۷۶۸ بیمار خاص، صعب العلاج و سرطانی و سه هزار و ۹۴۲ یتیم و فرزند محسنین است.
۷۳۲۰/ ۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی