نظام ولایت‌فقیه آرمانی است/برخی از فضای انتخابات بیرون نیامدند
نظام ولایت‌فقیه آرمانی است/برخی از فضای انتخابات بیرون نیامدند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام‌جمعه اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی بعدازظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: حضور ۴۱ میلیون ایرانی در پای صندوق‌های رأی پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ماست. وی با بیان اینکه در این حضور استثنایی چند طایفه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دفتر امام‌جمعه اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی بعدازظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: حضور ۴۱ میلیون ایرانی در پای صندوق‌های رأی پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ماست.

وی با بیان اینکه در این حضور استثنایی چند طایفه شکست خوردند، اضافه کرد: از جمله این شکست شامل حال کسانی شد که برنامه انگشت سفید را برای ملت ما طراحی کرده بودند.

امام‌جمعه اردبیل متذکر شد: بزرگ‌ترین عامل مشروعیت یک نظام حضور مردم در صحنه انتخابات است و در انتخابات کسانی که با مشروعیت نظام اسلامی مشکل داشتند نیز شکست خوردند و جمهوری اسلامی با این حضور به اوج مشروعیت رسید.

عاملی گروه دیگر شکست خورده را افرادی دانست که با قانون اساسی مشکل دارند و گفت: حضور ۷۳ درصدی، کامل‌ترین مهر صحت بر بند بند قانون اساسی است؛ این انتخابات به منزله رأی‌گیری مجدد بر کل قانون اساسی بود. ممکن نیست شخصی با قانون اساسی کشوری مشکل داشته باشد ولی در قالب آن قانون اساسی برای انتخابات حاضر شود.

وی تأکید کرد: همچنین گروهی که تبلیغ می‌کردند ایران کشوری غیر دموکراتیک است نیز در انتخابات شکست خوردند؛ چراکه این انتخابات نمایش عظیم دموکراسی بود و این میزان مشارکت در کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند وجود ندارد بطوریکه میانگین شرکت در آمریکا ۴۶ درصد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: در عین حال کسانی که می‌گفتند انتخابات ایران آزاد و رقابتی نیست بلکه مهندسی شده و فرمایشی است نیز شکست خوردند؛ چراکه با این مشارکت معلوم شد که هم انتخابات جدی است و هم دموکراسی حقیقی است و هم نظام، امانت‌دار رأی مردم است.

عاملی تأکید کرد: تهمت به نظام در سال ۸۸ جفای محض بود چون سیستم امسال همان سیستم ۸۸ است و اعتراض آن زمان اعتراض بر علیه جمهوریت نظام بود.

وی گروه دیگر شکست خورده را افرادی دانست که با روحانیت مشکل دارند و افزود: برای دشمن خیلی سخت است که ببیند دو روحانی رأی ۴۱ میلیونی در کشور اسلامی دارند.

امام‌جمعه اردبیل تصریح کرد: علاوه بر این کسانی که با تحریم در صدد انتقام از ملت هستند تا مردم صحنه را خالی کنند نیز در این انتخابات به اهداف خود دست نیافتند.

وی متذکر شد: هدف از تحریم‌ها خسته کردن ملت و به تعبیر آن ها فلج کردن ملت است. این انتخابات نشان داد شان ملت ما اجل از این است که با این اذیت و آزارها مجد و عظمت تاریخی خود را از دست دهد و ما تأسف می‌خوریم که آمریکا باز راه را اشتباه می‌رود و از هفته گذشته تهدید به تحریم‌های بیشتر را شروع کرده است. آنها عملاً می‌گویند یا تحریم یا تسلیم. و ما می‌گوییم «هیهات منا الذله».

عاملی تأکید کرد:  کسانی که می‌خواستند سوء تدبیر را به پای رهبر معظم انقلاب بنویسند که با رهبریت ایشان ملت از نظام و انقلاب و از ارزش‌های انقلاب برگشته است نیز در انتخابات ناکام ماندند و حضرت آقا با درایت تمام زمینه حضور حداکثری را فراهم کردند. این حضور اوج، مدیریت آرمانی رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین شکست در انتخابات را سهم کسانی دانست که در آرزوی جدایی بین ملت و نظام هستند و گفت: این حجم مشارکت نشان داد که ملت ما دل به این نظام و انقلاب داده است؛ این انتخابات نشان از افزایش اعتماد ملی است.

به گفته عاملی کسانی که توقع دارند مثل سایر انقلاب‌ها با فاصله گرفتن ملت از مبدأ انقلاب فاصله ملت از انقلاب و از ارزش‌های انقلابی بیشتر شود  نیز شکست‌خوردگان انتخابات بودند چرا که قضیه عکس شد و اگر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری قبلی ۷۲ درصد بود امسال ۷۳ درصد شده است.

وی افزود: این دستاوردها همه مطلوب جناح غیرغالب هم هست ولذا می‌گوییم در این انتخابات هر دو جناح پیروز شدند.

انرژی کشور صرف دعوای سیاسی نشود

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه توصیه‌های خود به جناح پیروز انتخابات را در فرصت دیگری طرح خواهد کرد: ادامه داد: همین نکته ضروری است که ملت ما به رفع دعواهای سیاسی در کشور حریص است و می‌خواهد انرژی کشور بجای صرف شدن به دعواهای سیاسی مصروف به سازندگی کشور شود.

وی افزود: ملت ما در این چهار سال جدید نمی‌خواهد شاهد دعوا و نزاع نیروهای انقلاب باشد. ملت ما از اینگونه دعواها خسته شده و از آن بیزار است و وقت برای دعوا نیست؛ زمان به شدت از دست می‌رود. همه انتظار دارند که بعد از انتخابات همدلی و مهربانی بین نیروهای سیاسی حاکم شود.

به گفته عاملی متأسفانه کلید دعوا در چهار سال جدید از طرف سیاسیون جناح پیروز زده شده است و از بدو پیروزی، بزرگان این جناح، جناح مقابل را با نسبت‌ها و القاب ناشایست یاد می‌کنند و این نشان می‌دهد که آنها هنوز از فضای انتخابات بیرون نیامده‌اند. چنین روشی از طرف هر جناحی باشد مذموم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: انسان‌های بزرگ باید سخن‌های بزرگ بگویند. نگاه بزرگ و قلب بزرگ داشته باشند و با ادبیات فاخر با ملت خود سخن بگویند. بدوبیراه گفتن به کاندیدای غیر منتخب و استهزاء طرف مقابل، قطعاً اهانت به فهم و شعور و تشخیص ۱۶ میلیون ایرانی است و جناح پیروز بجای این روش باید نقد مخالفین را نصب العین خود قرار دهد و هر نقدی را که وارد و عاقلانه بداند به آن عمل کند.

امام‌جمعه اردبیل همچنین با تأکید بر فضیلت استثنایی ماه مبارک رمضان آن را از مظاهر تربیتی حق تعالی و عنایت ویژه خداوندی بر مسلمان‌ها دانست و به حسن استفاده از این ماه دعوت کرد.

عاملی بر فضیلت باز شدن مساجد در ماه مبارک رمضان و قرائت یک جزء قرآن به صورت جمعی و دعوت از علما جهت وعظ و تذکرات اخلاقی تأکید کرد و اجرای این برنامه‌ها را از وظایف هیئت امناء مساجد دانست و گفت: قرآن در ماه مبارک رمضان نباید در استان ما مهجور و شاکی باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بانک مرکزی را از مقصرین اصلی در عدم نظارت به موسسه مالی اعتباری کاسپین دانست و از دولت خواست در حل مشکل سپرده‌گذاران ساعی باشد.

وی همچنین با محکوم کردن جنایات رژیم بحرین در حق شخصیت علمی بزرگ بحرین حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، اینگونه جنایات را مستظهر به آمریکا و چراغ سبز و حمایت آنها دانست.