۷۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در اردبیل دچار چاقی هستند
۷۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در اردبیل دچار چاقی هستند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری صبح جمعه در حاشیه بررسی برنامه‌های بهداشتی علوم پزشکی اردبیل به خبرنگار مهر گفت: علاوه بر این ۱۳ درصد از افراد بالای ۲۵ سال قند خون بالایی دارند. وی با بیان اینکه ۳۵ درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا بوده و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری صبح جمعه در حاشیه بررسی برنامه‌های بهداشتی علوم پزشکی اردبیل به خبرنگار مهر گفت: علاوه بر این ۱۳ درصد از افراد بالای ۲۵ سال قند خون بالایی دارند.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا بوده و ۴۴ درصد نیز گرفتار چربی خون بالا هستند، ادامه داد: جهت داشتن جسم و روانی سالم ضروری است شیوه  زندگی سالم در زندگی شهروندان نهادینه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه محور جامعه سالم و پیشرفته انسان سالم است، اضافه کرد: علت مبتلا شدن افراد به بیماری‌های قلبی، عروقی، ماشینی شدن جامعه، آپارتمان نشینی، عدم تحرک و عدم تغذیه سالم است.

اخوان اکبری متذکر شد: در سال‌های اخیر بیماری‌های شایع از بیماری‌های عفونی به غیر واگیر تغییر یافته و انواع امراض داخلی، قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان‌ها و بیماری‌های تنفسی به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: به مانند سایر نقاط کشور در استان اردبیل نیز طرح ملی مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر اجرا می شود و میزان خطر ابتلا به بیماری‌های ذکر شده در افراد مختلف سنجیده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید کرد: بعد از مشخص شدن میزان خطر ابتلا افراد مشاوره‌های پزشکی و درمانی دریافت می‌کنند.