بزرگترین  رینگ پیاده روی ایران در اردبیل به بهره برداری رسید
بزرگترین  رینگ پیاده روی ایران در اردبیل به بهره برداری رسید

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در آیین افتتاح این رینگ گفت: این مسیر هفت کیلومتر و ۴۰۰ متر طول و سه متر عرض داشته و برای اجرای آن ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده که بیش از ۱۰ میلیارد آن مربوط به چمن مصنوعی می باشد. عملیات […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در آیین افتتاح این رینگ گفت: این مسیر هفت کیلومتر و ۴۰۰ متر طول و سه متر عرض داشته و برای اجرای آن ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده که بیش از ۱۰ میلیارد آن مربوط به چمن مصنوعی می باشد.
عملیات اجرای این طرح از سال ۹۵ با انجام زیر سازی و ایجاد چمن مصنوعی شروع شده و همزمان با ایام بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به بهره برداری رسیده است.
مجموعه ورزشی ، فرهنگی و گردشگری شورابیل اردبیل همچنین مجهز به مسیر دوچرخه سورای ، قایق سواری، کارتینگ ، زمین تمرین ، میدان های بازی از جمله بسکتبال و اسکیت و دیگر امکانات ورزشی بوده و چندین طرح ورزشی دیگر نیر در آن در دست اجراست.
لطف اللهیان همچنین در باره زیباسازی مجموعه شورابیل افزود: در این مجموعه اقدام به کاشت پنج هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر با هدف افزایش سرانه فضای سبز آن شده است.
مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل نیز گفت که همزمان با شروع ماه رمضان عملیات بازسازی و آماده‌سازی نمازخانه های این مجموعه به پایان رسیده است.
مجتبی لاله افزود: سه باب نمازخانه این مجموعه بازسازی و آماده‌سازی شده است، امسال برای اولین بار، برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری نماز جماعت در یکی از نمازخانه‌های واقع در منطقه نمونه گردشگری شورابیل انجام گرفته و از ابتدای ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری آن خواهیم بود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، همزمان با افتتاح رینگ پیاده روی شورابیل بمناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر همایش بزرگ پیاده روی با خانواده در این مجموعه و نیز اغلب شهرستان های استان اردبیل برگزار شد.
دریاچه شورابیل یکی از جاذبه های طبیعی شهر ۵۰۰ هزار نفری اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناختی قدمت این دریاچه قدیمی تر از دریاچه ارومیه است.
شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می باشد ، این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی زد ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته شده است و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می بندد.
این دریاچه دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله امکانات قایق رانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است. شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۶/۶۰۱۸