جشنواره «در راه تربیت» در اردبیل برگزار شد
جشنواره «در راه تربیت» در اردبیل برگزار شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، دبیر جشنواره در راه تربیت شامگاه پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه این جشنواره به ضرورت طرح مسیر تربیتی صحیح برای نسل کودک و نوجوان تأکید کرد. حجت‌الاسلام علی زمزم با بیان اینکه غفلت از تربیت آسیب‌های متعددی را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: قدم برداشتن […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، دبیر جشنواره در راه تربیت شامگاه پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه این جشنواره به ضرورت طرح مسیر تربیتی صحیح برای نسل کودک و نوجوان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام علی زمزم با بیان اینکه غفلت از تربیت آسیب‌های متعددی را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: قدم برداشتن برای تربیت صحیح در سایه شناخت امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از نظام‌های تربیتی به دلیل بی‌توجهی به تربیت خلاقیت و استعدادهای کودک محکوم شده‌اند، اضافه کرد: متأسفانه اغلب ساختارهای آموزش به کودکان به عنوان یک انسان نگاه نکرده و برخی ساختارها قرن‌ها است تغییر نیافته است.

مسئول روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: نیاز امروز تقویت اندیشه خودباوری و خلاقیت در نسل جوان و نوجوان است و ضروری است والدین به این نیاز توجه ویژه داشته باشند.

زمزم با بیان اینکه در صورتی که نمی‌توان در سیستم آموزشی تغییر ایجاد کرد می‌بایست در سیستم تربیتی تغییر ایجاد کنیم، ادامه داد: یکی از راهکارهای پیشنهادی طرح تربیتی نجم است که پله پله تربیت فرد تا رسیدن به خدا را دنبال می‌کند.

دبیر جشنواره در راه تربیت افزود: در این طرح به جای امر و نهی مستقیم جوان و نوجوان در معرض نماز و در معرض امور خیر قرار می‌گیرد تا تربیت نهادینه شود.

وی افزود: در واقع سه هدف تقویت روحیه تفکر و تحلیل، تقویت حریت و آزاداندیشی و تقویت شخصیت و استقلال در نسل جوان در این طرح تربیتی دنبال می‌شود.