نشاطی بزرگ‌تر از رمضان نیست/ضرورت استقبال شایسته از ماه خدا
نشاطی بزرگ‌تر از رمضان نیست/ضرورت استقبال شایسته از ماه خدا

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم استقبال از ماه رمضان در اردبیل تصریح کرد: در بین اعیاد مسلمانان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد در ماه رمضان و در روز فطر واقع شده است. وی افزود: در ماه رمضان مسلمانان به ضیافت بزرگ الهی دعوت […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم استقبال از ماه رمضان در اردبیل تصریح کرد: در بین اعیاد مسلمانان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد در ماه رمضان و در روز فطر واقع شده است.

وی افزود: در ماه رمضان مسلمانان به ضیافت بزرگ الهی دعوت شده‌اند و این دعوت از سوی خداوند می‌بایست جشن گرفته شده و متناسب با شأن و جایگاه خود استقبال شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ضرورت فضاسازی مطلوب در شهر اردبیل اضافه کرد: اینکه در این ماه بندگان روزه‌دار تطهیر می‌شوند و جایزه‌ای بزرگ دریافت می‌کنند که به واسطه عظمت خود در طول یک سال به آن ها عطا می‌شود، نیازمند جشن و استقبال مطلوب است.

عاملی متذکر شد: در اهمیت ماه رمضان همین بس که برای مجازات مسلمان محروم شدن وی از عید فطر مطرح شده و فردی که روزه می‌گیرد در واقع روح و جان خود را طهارت می‌بخشد.

وی افزود: در مقابل عظمت این ماه اینکه استقبال از ماه رمضان صرفاً توسط شهرداری صورت گیرد، مقبول نیست و باید تمامی اقشار در مراسم استقبال حضور یافته و به ویژه در مساجد برنامه‌های ویژه‌ای اجرا شود.

امام جمعه اردبیل ماه رمضان را فرصت مغتنمی برای تربیت دینی دانست و گفت: به ویژه حضور روحانیان در این ماه و دعوت از جوانان به مساجد حائز اهمیت است.

عاملی با بیان اینکه به جهت گریز از انحرافات و غارت‌های فرهنگی و دینی، جوانان به فرصت‌هایی مانند رمضان بیش از گذشته نیازمند هستند، اضافه کرد: مطابق منویات رهبری، اقتدار یعنی اقتدار فرهنگی و می‌بایست در فرصت‌هایی همچون ماه مبارک رمضان نسبت به تبیین این اندیشه اقدام کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به ضرورت پیاده‌سازی جریان‌های فرهنگی و تربیتی در ماه رمضان تأکید کرد و گفت: به ویژه انتظار می‌رود برنامه‌های استقبال در سال‌های آتی پربارتر اجرا شود.