هنرمندان به ترویج فرهنگ مطالعه در اردبیل همت کنند
هنرمندان به ترویج فرهنگ مطالعه در اردبیل همت کنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، رباب عزیز خانی عصر پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از هنرمندان و فعالان کتاب و کتاب‌خوانی تصریح کرد: نقش هنرمندان به عنوان قشر مرجع در ترغیب مردم به کتاب‌خوانی پوشیده نیست. وی افزود: به دلیل ارتباط تنگاتنگ این قشر با عموم مردم، هنرمندان می‌توانند در ترویج […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، رباب عزیز خانی عصر پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از هنرمندان و فعالان کتاب و کتاب‌خوانی تصریح کرد: نقش هنرمندان به عنوان قشر مرجع در ترغیب مردم به کتاب‌خوانی پوشیده نیست.

وی افزود: به دلیل ارتباط تنگاتنگ این قشر با عموم مردم، هنرمندان می‌توانند در ترویج مطالعه گام‌های مؤثری برداشته و دستگاه‌های فرهنگی را یاری کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید به اینکه کتاب و کتاب‌خوانی اثر محسوسی در ارتقای آگاهی و معرفت عموم مردم دارد، اضافه کرد: برای دستیابی به این تأثیر هنرمندان می‌توانند بازی یاری گر دستگاه‌های فرهنگی باشند.

عزیزخانی نگاه متعالی هنرمندان به مقوله کتاب را ستودنی دانست و متذکر شد: تولید آثار هنری مختلف به منظور تشویق عموم مردم به مطالعه مورد تأکید است.

وی افزود: امور کتابخانه‌های عمومی استان نیز برگزاری برنامه‌هایی از جمله ورک شاپ های هنری مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی و کمپین «من هم عضو کتابخانه عمومی هستم» را در طول سال‌های گذشته اجرا کرده است.

وی به تداوم برنامه‌هایی از این دست در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: از ایده‌های جدید برای ترویج مطالعه در بین مردم استقبال می‌شود.