سطح باغ ها در گرمی مغان توسعه می یابد
سطح باغ ها در گرمی مغان توسعه می یابد

عظیم احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان را باغ ها تشکیل می دهد که از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار را باغ های مثمره و بقیه را باغ های غیر مثمره به خود اختصاص داده است. او اظهار کرد: […]

عظیم احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان را باغ ها تشکیل می دهد که از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار را باغ های مثمره و بقیه را باغ های غیر مثمره به خود اختصاص داده است. او اظهار کرد: میزان بارندگی و نزولات آسمانی در این شهرستان فقط در فصل بهار۱۷۰ میلی متر است که همین عامل مهم نیز در موفقیت باغداری در این شهرستان موثر است.
وی گفت: حدود یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی مستعد در شرق و شمال شرق این شهرستان شناسایی شده که بر اساس برنامه ریزی ها سطح باغ ها در این مناطق توسعه خواهد یافت.
به گفته او ، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین مستعد گسترش باغ ها در منطقه برزند چایی این شهرستان نیز شناسایی شده و منطقه سوم مستعد احداث باغ در منطقه انگوت در حاشیه دره رود است که از هر لحاظ شرایط لازم برای گسترش باغ را دارد.
وی افزود: اراضی این شهرستان شرایط لازم برای پرورش درختان انگور ، فندق ، سیب ، گلابی و میوه های هسته دار را دارد و برنامه گسترش سطح باغ ها در این شهرستان با جدیت دنبال می شود به گونه ای که فقط در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار اصله نهال شناسه دار در بین باغداران این شهرستان توزیع شد.
احمدی اظهار کرد: هر کشاورزی که شرایط لازم را برای احداث باغ داشته باشد می تواند از تسهیلات یارانه دار دولت استفاده کند ، برای احداث هر هکتار باغ مجهز به سیستم آبیاری قطره ای دولت ۸۵ درصد هزینه را به صورت بلاعوض به متقاضی پرداخت می کند و کشاورز با ۱۵ درصد آورده شخصی می تواند به احداث باغ و بهره برداری از آن اقدام کند.
گرمی مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.
اقلیم مناسب و خاک مستعد و بارندگی و پراکنش مناسب باران و اراضی شیب دار مستعد برای احداث باغ از مهم ترین عوامل گسترش باغ ها در این شهرستان است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶