آموزش مهارتی به ۷۸۰ نفر در صنوف اردبیل ارائه می‌شود
آموزش مهارتی به ۷۸۰ نفر در صنوف اردبیل ارائه می‌شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمد پورقلی بعدازظهر پنج‌شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای در نظر دارید با هدف ترویج دانش استادکاران آموزش‌هایی را برای علاقه‌مندان صنوف مختلف ارائه دهد. وی افزود: در قالب این طرح بعدازاینکه هر استادکاری دوره مربی‌گری را سپری کرد […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمد پورقلی بعدازظهر پنج‌شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای در نظر دارید با هدف ترویج دانش استادکاران آموزش‌هایی را برای علاقه‌مندان صنوف مختلف ارائه دهد.

وی افزود: در قالب این طرح بعدازاینکه هر استادکاری دوره مربی‌گری را سپری کرد به تعداد یک تا سه شاگرد آموزش داده و مهارت خود را به این افراد انتقال می‌دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان متذکر شد: کارآموز بعد از کسب آموزش‌ها یا در کنار استادکار مشغول به کار شده و یا به صورت مستقل پیشه‌ای برای خود آغاز می‌کند.

پورقلی همچنین به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد از آموزش فنی و حرفه‌ای توسط آموزشگاه‌های بخش خصوصی ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: به منظور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ۲۵ آموزشگاه غیر دولتی دیگر نیز در سال جاری ایجاد می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به استخدام ۱۲۳ مربی ادامه داد: امسال ۲۰۰ نفر نیز با دریافت وام خوداشتغالی صاحب شغل می‌شوند.