۵۰۰ روستا در اردبیل به اینترنت پرسرعت تجهیز می‌شوند
۵۰۰ روستا در اردبیل به اینترنت پرسرعت تجهیز می‌شوند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز رزمی بعدازظهر پنج‌شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته تجهیز ۷۵۰ روستا انجام شد و با ادامه طرح ۹۳۰ روستا در وضعیت فعلی برخوردار از اینترنت پرسرعت هستند. وی افزود: در حال حاضر تمامی شهرستان‌های استان به ۳G مجهز هستند […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز رزمی بعدازظهر پنج‌شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته تجهیز ۷۵۰ روستا انجام شد و با ادامه طرح ۹۳۰ روستا در وضعیت فعلی برخوردار از اینترنت پرسرعت هستند.

وی افزود: در حال حاضر تمامی شهرستان‌های استان به ۳G مجهز هستند و چهار شهرستان شامل اردبیل، سرعین، خلخال، پارس‌آباد و مشگین شهر نیز به ۴G تجهیز شده‌اند.

 رزمی متذکر شد: اینترنت پرسرعت زیرساخت لازم برای دریافت خدمات مختلف را فراهم کرده و از سویی زمینه اشتغال‌زایی در حوزه ICT را موجب می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه سهمیه ایجاد هزار و ۹۹۸ شغل در این حوزه برای استان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: ۷۹۶ شغل در حوزه ارتباطات و مابقی در حوزه فناوری اطلاعات است.

به گفته رزمی با اجرای برخی اقدامات در سال گذشته پیش‌بینی شده درآمد ۳۰ میلیارد تومانی عاید استان شده و تلاش بر این است ثروت حاصل از اشتغال ICT از استان خارج نشود.