اشتغال فناوری اطلاعات در اردبیل به درآمدزایی نرسیده است
اشتغال فناوری اطلاعات در اردبیل به درآمدزایی نرسیده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر پنج‌شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته در این حوزه فقط هزینه شده و درآمدزایی در استان حاصل نشده است. وی افزود: این در حالی است که ICT به عنوان یک منبع مهم درآمدی می‌بایست دیده شود و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر پنج‌شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته در این حوزه فقط هزینه شده و درآمدزایی در استان حاصل نشده است.

وی افزود: این در حالی است که ICT به عنوان یک منبع مهم درآمدی می‌بایست دیده شود و در وضعیتی که زیرساخت‌های اینترنت ۳G و ۴G فراهم شده لازم است به اشتغال‌زایی در این بخش توجه داشت.

استاندار اردبیل راه‌اندازی بازارهای خریدوفروش مجازی را ضروری دانست و تأکید کرد: تجربه‌های موفقی در این خصوص دیده می‌شود که نشان می‌دهد حوزه ICT درآمدزا است.

خدابخش با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال به سمت فضای مجازی رفته است، ادامه داد: در حال حاضر آخرین تکنولوژی یعنی ۴G در اغلب مناطق استان فراهم شده و لازم است از این امکان برای اشتغال‌زایی استفاده شود.

وی تجهیز روستاها به اینترنت پرسرعت را فرصتی برای ارائه خدمات درمانی و آموزشی دانست و گفت: با کمک این زیرساخت‌ها بسیاری از محدودیت‌ها رفع شده و زمینه توسعه روستاها فراهم می‌شود.