تیم ملی فوتبال ناشنوایان در آمادگی مطلوبی قرار دارد
تیم ملی فوتبال ناشنوایان در آمادگی مطلوبی قرار دارد

حسن روشن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اردبیل افزود: در اردوی آمادگی تیم که در شهرستان نیر استان اردبیل برگزار شده بازیکنان به شرایط مطلوبی رسیده اند تا در مسابقات المپیک توانایی های خود را در معرض دید عموم قرار دهند و از حیثیت فوتبال کشورمان دفاع کنند. وی اظهار […]

حسن روشن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اردبیل افزود: در اردوی آمادگی تیم که در شهرستان نیر استان اردبیل برگزار شده بازیکنان به شرایط مطلوبی رسیده اند تا در مسابقات المپیک توانایی های خود را در معرض دید عموم قرار دهند و از حیثیت فوتبال کشورمان دفاع کنند.
وی اظهار کرد: با اینکه فدراسیون مشکلات مالی دارد اما با تلاش مسئولان اردوی آمادگی تیم ملی برگزار می شود تا تیم فوتبال را برای بیست و سومین المپیک تابستانی ۲۰۱۷ در ترکیه، آماده کنیم.
وی با اشاره به رقابت های فوتبال که چندی پیش برای ناشنوایان در بلغارستان برگزار شد، بیان کرد: در این مسابقات به خاطر مشکلات مالی ما به جای ۲۳ بازیکن ۱۷ بازیکن به مسابقات بردیم و تیم ایران در آن رقابت ها در ۱۱ روز ۶ مسابقه برگزار کرد که انجام این تعداد بازی در بازه زمانی کوتاه از توان تیم های لیگ برتری فوتبال کشور هم خارج است.
وی بیان کرد: با این شرایط تیم فوتبال ناشنوایان کشورمان در بازی با تیم ملی فوتبال ناشنوایان آلمان در ضربات پنالتی با نتیجه هشت بر هفت باخت و عنوان پنجم را به دست آورد.
روشن میانگین سن بازیکنان تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان را ۲۷ سال عنوان کرد و گفت: بعد از مسابقات المپیک تابستانی ترکیه نسبت به جوان سازی تیم اقدام خواهد شد.
روشن افزود: با توجه به شرایط خاصی که این عزیزان دارند در کل در فوتبال ناشنوایان حدود ۲۰۰ بازیکن در کشور شرایط حضور در این تیم ها را دارند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران اظهار کرد: تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان عنوان قهرمانی آسیا را دارد و در مسابقات تابستانی المپیک ترکیه با قدرت ظاهر خواهد شد.
وی عنوان کرد: متاسفانه تیم فوتبال ناشنوایان بیشتر اوقات در طول سال در چمن مصنوعی اجاره ای تمرین می کند، در صورتی که رقابت های المپیک در چمن طبیعی انجام می شود ولی خوشبختانه در اردوی اردبیل تیم در چمن طبیعی تمرین می کند.
وی از برگزاری اردوی آمادگی تیم در اردبیل اظهار رضایت کرد و ادامه داد: استان اردبیل دارای پتانسیل های بسیار بالایی در ورزش است و بزرگانی همچون علی دایی، حسین رضازاده و کریم انصاری فر تحویل جامعه ورزش داده و یکی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال ناشنوایان هم اردبیلی است.
وی بیان کرد: امیدوارم بچه ها در مسابقات تابستانی المپیک ترکیه با کسب نتیجه بهتر زحمات و محبت های مردم خونگرم اردبیل و کشورمان را بدهند.
چهارمین اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان از ۲۹ اردیبهشت ماه در شهرستان نیر استان اردبیل آغاز شده و تا هشتم خرداد ماه به مدت ۱۰ روز جهت شرکت در بیست و سومین دوره مسابقات المپیک تابستانی ۲۰۱۷ ترکیه ادامه دارد.
کاروان اعزامی ایران در ۱۴ رشته جودو، کاراته، تکواندو، والیبال، فوتبال، والیبال ساحلی، کشتی آزاد و فرنگی، دو و میدانی، دوچرخه‌ سواری، شنا، بسکتبال و بولینگ در بخش زنان و مردان در المپیک تابستانی ناشنوایان شرکت می کنند.
این رقابت‌ها از ۲۷ تیر تا ۹ مردادماه در شهر سامسون ترکیه برگزار خواهد شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۱۳۰/۶۰۱۶