بهزیستی اردبیل در سال جاری ۱۲۸۹ شغل ایجاد می‌کند
بهزیستی اردبیل در سال جاری ۱۲۸۹ شغل ایجاد می‌کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهزاد ستاری صبح پنج‌شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: سال گذشته برای ۶۶۹ مددجو شغل ایجاد شده بود که امسال این رقم به ۶۷۰ نفر می‌رسد. وی افزود: علاوه بر این میزان اشتغال مراکز غیردولتی بهزیستی در سال گذشته ۲۱۰ مورد بود که […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهزاد ستاری صبح پنج‌شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی اردبیل تصریح کرد: سال گذشته برای ۶۶۹ مددجو شغل ایجاد شده بود که امسال این رقم به ۶۷۰ نفر می‌رسد.

وی افزود: علاوه بر این میزان اشتغال مراکز غیردولتی بهزیستی در سال گذشته ۲۱۰ مورد بود که امسال با راه‌اندازی ۸۰ مرکز دیگر برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین به توانمندسازی ۳۱۲ نفر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال توانمندسازی ۳۶۹ نفر در دستور کار قرار گرفته است.

ستاری یکی از طرح‌های توانمندسازی را برنامه تأمین خدمات مالی خرد و کارآفرینی اجتماعی عنوان کرد و گفت: تاکنون در راستای این طرح ۱۷۶ گروه با دو هزار و ۸۴۹ نفر عضو تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این طرح استفاده هم‌زمان از سرمایه‌های خرد و تسهیلات بانکی در مناطق روستایی است، اضافه کرد: گروه‌ها در شهرستان‌های خلخال، نمین و مشگین شهر تشکیل شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان به اجرای طرح در ۶۷ روستا اشاره کرد و گفت: ۹۸.۱۶ درصد از اعضای گروه‌ها بانوان بوده و این طرح بیشتر از سوی بانوان روستایی استقبال می‌شود.

به گفته ستاری تاکنون هزار و ۶۰۲ فقره وام داخلی به ارزش ۹۱۰ میلیون تومان به گروه‌ها پرداخت شده و علاوه بر اینکه پس‌انداز داخلی گروه‌ها ۵۰۷ میلیون تومان است، ۸۱۸ میلیون تومان تسهیلات بانکی خارج از گروه نیز پرداخت شده است.

وی به توانمندسازی ۳۱۲ نفر در گروه‌ها اشاره کرد و افزود: هزار و ۸۴۵ نفر دیگر نیز به زودی توانمند می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان برنامه سال جاری این طرح را راه‌اندازی ۷۰ گروه در گرمی، ۵۰ گروه در کوثر و ۳۰ گروه در نیر عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود دو هزار و ۴۰۰ در گروه‌ها عضو شوند.