همخوانی علم با جامعه، تامین کننده نیازهای کشور خواهد بود
همخوانی علم با جامعه، تامین کننده نیازهای کشور خواهد بود

رضا پیرایش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچه فاصله علم و جامعه کاهش پیدا کند، همان قدر نتیجه فعالیت ها و یافته های علمی در کشور عملیاتی شده و مشکلی از مسایل مردم را رفع خواهد کرد.رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان با بیان اینکه باید فاصله بین دانشگاه و […]

رضا پیرایش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچه فاصله علم و جامعه کاهش پیدا کند، همان قدر نتیجه فعالیت ها و یافته های علمی در کشور عملیاتی شده و مشکلی از مسایل مردم را رفع خواهد کرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان با بیان اینکه باید فاصله بین دانشگاه و صنعت کاهش پیدا کند، تاکید کرد: نباید وضعیت به گونه ای باشد که علم یک مسیر را در پیش گیرد و سایر بخش های جامعه مسیر دیگری را ادامه دهند.
پیرایش اظهار کرد: برای کاهش فاصله ها باید ساز و کار مختلف توسط مسئولان و متولیان امر اندیشیده شود، تا گام موثری در این خصوص برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: انتظار اهالی دانشگاه از دولت دوازدهم حرکت در این راستا است و باید برنامه ریزی ها در جهت کم کردن این فاصله ها انجام گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان با تشریح رشد علمی کشور طی سال های گذشته، گفت: علم یکی از ابزارهایی است که می شود به خوبی از آن در راستای اشتغال زایی جوانان بهره برد تا شاهد بیکاری نسل جوان نباشیم.
پیرایش ابراز کرد: نباید نخبگان علمی تنها به رشد مقالات خود در مجلات جهانی اکتفا کنند، بلکه باید حاصل زحمات علمی خود را در راستای عملیاتی شدن در سایر حوزه ها سوق دهند.
وی با اشاره به ماموریت محور شدن دانشگاه ها در سطح کشور، تاکید کرد: اگر وزارت علوم رشته های موجود دانشگاه ها را تعیین تکلیف نکرده و خلا آنها را به وسیله ماموریت گرایی پر نکند، ناعدالتی آموزشی به شمار می آید.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان افزود: این ناعدالتی منجر به تضییع حق دانشگاه ها خواهد شد، اما در صورت تحقق مناسب این هدف، ماموریت گرایی یک هدف ایده آل برای کشور خواهد بود.
پیرایش خاطرنشان کرد: فضای دانشگاه ها را نباید سیاست زده کرد، باید به دانشجو این امکان را داد تا در یک فضای آرام به فعالیت های علمی، فرهنگی بپردازد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، دانشگاه علمی کاربردی زنجان برای تحصیل ۲۷ هزار دانشجو ظرفیت دارد، که در سال تحصیلی جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند.
هم اکنون بیش از ۱۴۰ رشته در مقطع کاردانی و ۸۲ رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی زنجان ارائه می شود.
۴۹ درصد رشته های تحصیلی این دانشگاه مرتبط با بخش صنعت، ۳۴ درصد مرتبط با بخش مدیریت و خدمات اجتماعی، ۱۴ درصد مرتبط با بخش فرهنگ و هنر و ۲ درصد مرتبط با بخش کشاورزی هستند.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی