میانگین بارش ها در زنجان ۱۹ درصد کاهش دارد
میانگین بارش ها در زنجان ۱۹ درصد کاهش دارد

احد یاغموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مرز مشترک زنجان با استانهای مجاور و وقوع بارندگی های مناسب در این استانها، سر ریز منابع آبی آنها به رودخانه های استان زنجان موجب وضعیت مناسبی در این بخش شده است.وی بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی طی مدت یاد […]

احد یاغموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مرز مشترک زنجان با استانهای مجاور و وقوع بارندگی های مناسب در این استانها، سر ریز منابع آبی آنها به رودخانه های استان زنجان موجب وضعیت مناسبی در این بخش شده است.
وی بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی طی مدت یاد شده در این استان به طور مشترک به شهرهای ابهر و خرمدره به میزان ۳۰۶میلی متر اختصاص دارد که نسبت به میانگین بلند مدت هشت درصد افزایش نشان می دهد.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: کمترین میزان بارش نیز از طارم با ۱۸۸ میلی متر گزارش ثبت شد که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت ۳۵ درصد کاهش نشان می دهد.
وی ابراز کرد: طی بازه زمانی یاد شده در شهر زنجان نیز ۲۰۷ میلی متر بارش ثبت شد که نسبت به میانگین بلند مدت ۲۸ درصد کاهش نشان می دهد.
یاغموری افزود: پنج تا شش درصد بارندگی های سالانه استان زنجان در چهار ماه (خرداد تا شهریور) به وقوع می پیوندد و بر این اساس نمی توان بارندگی های زیادی را تصور داشت.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت بهینه در مصرف منابع آبی می تواند مشکلات احتمالی در این بخش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و این موضوع باید مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد.
۶۰۸۵/۷۳۲۰
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی