میراث طبیعی باید برای استفاده آیندگان، حفظ و حراست شود
میراث طبیعی باید برای استفاده آیندگان، حفظ و حراست شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در دیدار با استرکیش لاروش، مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، با بیان اینکه ایران دارای سابقه طولانی تاریخی است، اظهار کرد: ایران دارای سابقه طولانی چند هزار ساله بوده و از آثار […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در دیدار با استرکیش لاروش، مدیر و نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، با بیان اینکه ایران دارای سابقه طولانی تاریخی است، اظهار کرد: ایران دارای سابقه طولانی چند هزار ساله بوده و از آثار تاریخی فراوانی برخوردار است که بخشی از آن به لحاظ قدمت بیش از ۶ تا ۷ هزار ساله، تبدیل به میراث طبیعی شده است.

وی از حمایت های سازمان جهانی یونسکو از میراث طبیعی کشورها تقدیر کرد و افزود: سازمان یونسکو، تمامی کشورهای دنیا را برای حفظ میراث و تاریخ گذشته بشریت حساس کرده که این امر، یک بخش مهم در خصوص اهمیت و حساسیت به میراث طبیعی بشر است.

درویش امیری زنجان را یکی از استان‌های تاریخی ایران توصیف کرد و یادآور شد: استان زنجان علاوه بر دارا بودن آثار تاریخی، از میراث طبیعی قابل توجهی برخوردار بوده، به طوری که به عنوان مثال در حوزه منابع طبیعی، شهرستان ماهنشان کوه‌های رنگارنگ بسیار زیبایی دارد. البته یک آلبومی از آثار تاریخی استان در حال تدوین است که این کوه ها نیز در داخل این مجموعه قرار دارد.

استاندار زنجان از مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران خواست تا یافته های خود از استان را به صورت مکتوب به مدیران استانی ارائه کند و افزود: کشور ایران دارای ظرفیت های بالای میراث طبیعی است، به گونه ای که به عنوان مثال همزمان گرما و سرمای بالای هوا را تجربه می‌کند.

درویش امیری بر ضرورت حفظ میراث طبیعی کشور تاکید کرد و گفت: همانطور که گذشتگان میراث طبیعی و ثروت های ملی را حفظ و به ما منتقل کردند، ما نیز باید آن را به آیندگان تحویل دهیم؛ به گونه ای که نسل آینده نیز از آن به خوبی بهره مند شود.

استاندار زنجان توجه سازمان یونسکو به میراث طبیعی و منابع آب را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: این حساسیت سازمان یونسکو و سازمان ملل بر دو مولفه مهم آب و منابع طبیعی بسیار مهم و با ارزش است.