دولت برای شرکت های دانش بنیان ۱۸ هکتار زمین سنددار اختصاص داده است
دولت برای شرکت های دانش بنیان ۱۸ هکتار زمین سنددار اختصاص داده است

مجتبی شهیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تلاش می کنیم با هماهنگی های لازم با افزایش این میزان زمین به ۳۰ هکتار، بیشترین حمایت ها را از این شرکت ها داشته باشیم.شهیدی اظهار کرد: پیش بینی شده است قریب ۱۲ میلیارد ریال در سال جاری برای تجهیز ۲ ساختمان جدید […]

مجتبی شهیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تلاش می کنیم با هماهنگی های لازم با افزایش این میزان زمین به ۳۰ هکتار، بیشترین حمایت ها را از این شرکت ها داشته باشیم.
شهیدی اظهار کرد: پیش بینی شده است قریب ۱۲ میلیارد ریال در سال جاری برای تجهیز ۲ ساختمان جدید این پارک هزینه شود و سال گذشته نیز ۱۰ میلیارد ریال فقط برای تجهیز زیرساخت های پارک علم و فناری هزینه شده است.
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پایه زنجان خاطرنشان کرد: برای پیشرفت روز افزون نیازمند تامین و تجهیز زیر ساخت های پارک در قالب سه ساختمان هستیم، چرا که برای حمایت بیشتر از شرکت ها باید زیرساخت های خوبی هم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در سال ۹۴، ۵۳ شرکت دانش بنیان زیر نظر این پارک فعالیت می کرد، گفت: این آمار در سال ۹۵ به ۵۸ شرکت رسید و تلاش می کنیم در سال جدید چتر حمایتی خود را بیش از گذشته برای شرکت های دانش بنیان بگسترانیم.
شهیدی ابراز کرد: انتظار داریم مسئولان توجه بیشتری به پارک و شرکت های تحت حمایتش داشته باشند، چرا که فقط توانستیم با بودجه ۵۰۰ میلیون ریالی از همه شرکت ها به طور مستقیم، حمایت مالی داشته باشیم.
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پایه زنجان با اشاره به اینکه گام های جدی در پارک علم و فناوری این دانشگاه برداشته شده است، تصریح کرد: زیرساخت ها و اجرای زیرساخت های اداری و علمی این پارک در حال تکمیل است، همچنین روند رو به رشدی در زمینه حمایت های علمی را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: این روند رو به رشد تنها با صبر است که به نتیجه خواهد رسید، همچنین این امور به خاطر زیربنایی بودن، زمان بر هستند.
شهیدی اظهار کرد: نتیجه تلاش عوامل پارک و شرکت های دانش بنیان در آینده اتفاقات خوبی را برای پیشرفت استان و شهر رقم خواهد زد، به همین خاطر نیازمند حمایت همه از جمله مسئولان و اهالی صنایع هستیم.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، پارک علم و فناوری استان زنجان اواخر سال ۹۵ موافقت اصولی خود را از مراجع ذیصلاح کسب کرد و پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پایه نیز قرار است با این پارک همکاری های نزدیکی داشته باشد.
حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط دولت یکی از حلقه های اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی است که می تواند در پیشرفت و خودکفایی علمی در همه بخش ها کمک حال کشور باشد.
/۶۰۸۵۳۲۱۶
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی