نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی استان اردبیل
نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی استان اردبیل

عدیل سروی روز سه شنبه در جلسه ستاد برداشت گندم اردبیل افزود: در حال حاضر تمام کمباین های موجود در استان که تعداد آنها به ۱۱۸ دستگاه می رسد مورد معاینه فنی قرار گرفته ، مسائل و مشکلات فنی آنها حل شده و ۱۰ دستگاه کمباین پیشرفته سنگین کلاس نیز به مجموعه این ناوگان اضافه […]

عدیل سروی روز سه شنبه در جلسه ستاد برداشت گندم اردبیل افزود: در حال حاضر تمام کمباین های موجود در استان که تعداد آنها به ۱۱۸ دستگاه می رسد مورد معاینه فنی قرار گرفته ، مسائل و مشکلات فنی آنها حل شده و ۱۰ دستگاه کمباین پیشرفته سنگین کلاس نیز به مجموعه این ناوگان اضافه شده است.
او اظهار کرد: ناوگان مکانیزاسیون برداشت استان یکی از ناوگان های مجهز و مطرح کشور شده و علاوه بر برداشت کامل غلات و سایر محصولات استان ، سالانه به بیش از هشت استان دیگر نیز در برداشت همکاری های لازم اعمال می شود.
وی با قدردانی از دست اندرکاران عملیات برداشت گندم گفت: امسال عوامل اجرایی کار برداشت گندم ، تحت یک زنجیره کامل در ارائه خدمات شایسته به تولید کنندگان ، گندم کاران را در مرحله پایانی کار کشت که همان برداشت می باشد یاری خواهند کرد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی افزود: برای فعالیت مناسب کمباین های برداشت تشکیل کلاس های آموزشی ، نحوه اندازه گیری ریزش محصول توسط کمباین و نظارت مستمر بر برداشت هم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
سروی در زمینه اقدامات صورت گرفته در زمینه نمایندگی ها مجاز فروش ماشین آلات کشاورزی نیز اظهار کرد: نظارت مستمر بر نمایندگی های مجاز فروش ماشین ها و ادوات کشاورزی ، کنترل عملکرد نمایندگی های فوق در رعایت دستورالعمل های مربوطه ، توجه جدی به فروش ماشین ها و ادوات کشاورزی دارای تاییدیه استاندارد مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ، ارائه بموقع خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش و پیگیری شکایات کشاورزان از نمایندگی ها در این استان با جدیت دنبال می شود.
او گفت: تلاش بر این است که این نمایندگی ها با بالاترین کیفیت ماشین آلات کشاورزی را در اختیار زارعان استان قرار داده و تلاش خود را به خدمات پس از فروش نیز به سطح قابل قبولی برسانند.
سروی در زمینه تمدید پروانه تاسیس و بهره برداری از شرکت های ارائه دهنده خدمات مکانیزاسیون نیز افزود: پروانه بهره بهره برداری از شرکت های ارائه دهنده خدمات مکانیزاسیون کشاورزی تمدید و تسهیلات مناسبی برای خرید ماشین ها و ادوات کشاورزی در اختیار شرکت های فعال قرار گرفته است.
استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی ، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴٫۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، ۱۲۰ هزار بهره بردار ، ۴٫۲ میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش ۲۸ درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش ۳۸ درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۸/۶۰۱۶