چهار حفار آثار تاریخی در مشگین شهر دستگیر شدند
چهار حفار آثار تاریخی در مشگین شهر دستگیر شدند

سرهنگ کیوان زرین کلاه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار با ایرنا افزود: بدنبال دریافت گزارش های مختلف مردمی مبنی بر حفاری غیر مجاز در حیاط یک منزل مسکونی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.وی گفت: با هماهنگی مرجع قضایی ماموران وارد منزل مسکونی مورد نظر شده و توانستند چهار نفر […]

سرهنگ کیوان زرین کلاه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار با ایرنا افزود: بدنبال دریافت گزارش های مختلف مردمی مبنی بر حفاری غیر مجاز در حیاط یک منزل مسکونی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی گفت: با هماهنگی مرجع قضایی ماموران وارد منزل مسکونی مورد نظر شده و توانستند چهار نفر از جمله صاحب منزل را هنگام حفاری دستگیر کنند.
او اظهار کرد: با بررسی محل حفاری تعداد چند قلم شی تاریخی از جمله چند قطعه ظرف سفالی و سنگ قیمتی کشف و ضبط شد.
وی گفت: بر اساس اعلام کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر آثار مکشوفه مربوط به دوره سلجوقیان می باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان مشگین شهر با قدردانی از همکاری شهروندان با پلیس افزود: هر چهار نفر با تنظیم پرونده تحویل مقام قضایی شدند.
شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.
دهها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
محوطه باستانی شهر یئری در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی مشگین شهر و در بالا دست روستای پیرازمیان واقع شده است.
آثار به دست آمده از سه فصل کاوش های باستان شناسی در این محوطه در موزه باستان شناسی مشگین شهر در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۷/۶۰۱۸