استان اردبیل در بیمه دام عشایر رتبه اول کشوررا به خود اختصاص داد
استان اردبیل در بیمه دام عشایر رتبه اول کشوررا به خود اختصاص داد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، قادر هنرمند روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل ومشکلات عشایر شهرستان نیر افزود: رتبه عشایر استان از تولید دام در کشور رتبه پنج ، در مرتع رتبه چهار ، در تولید فرآورده های لبنی رتبه سه ، در جمعیت انسانی رتبه هشت ، در بخش […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، قادر هنرمند روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل ومشکلات عشایر شهرستان نیر افزود: رتبه عشایر استان از تولید دام در کشور رتبه پنج ، در مرتع رتبه چهار ، در تولید فرآورده های لبنی رتبه سه ، در جمعیت انسانی رتبه هشت ، در بخش خانوار رتبه سه و بخش ایلی رتبه سه کشوری را دارا می باشد.
وی بیان کرد: عشایراردبیل با دارا بودن ۱٫۵ میلیون واحد دامی ۱۵۹هزارو ۳۶۳تن تولید را به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر هم در این دیدار به نامناسب بودن راههای عشایری این شهرستان اشاره کرد و خواستار بهسازی این راهها شد. استان اردبیل از ۲ ایل بزرگ شاهسون و قره داغ تشکیل شده ، دارای ۱۵هزارو ۱۹۲خانوار و ۸۰هزار نفر جمعیت می باشد . این عشایر در ۵۷۲قشلاق و هفت زیست بوم، ۵۱ سامانه و ۴۵طایفه و یک هزارو ۵۲۷ اوبه مشغول به گذران زندگی هستند.
در استان اردبیل یک هزارو۸۰۰کیلومتر راه عشایری وجود دارد که از این مقدار ۲۲۰کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان نیر قرار دارد .
خبرنگار: شهرام اصالت نیری** انتشار دهنده : گیتی طالبی
۶۰۱۸/۷۱۱۶