پرداخت ۷۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به مسکن مهر استان زنجان
پرداخت ۷۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به مسکن مهر استان زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسداله درویش امیری  ظهر سه شنبه در  جشن اختتامیه مسکن مهر استان به عنوان نخستین استان کشور و آئین افتتاح ۲ هزار و ۳۶۲ واحد مسکن مهر استان، گفت: از مجموع تعهدات مسکن مهر استان ۵۶ درصد در دو دولت نهم و دهم انجام شده […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسداله درویش امیری  ظهر سه شنبه در  جشن اختتامیه مسکن مهر استان به عنوان نخستین استان کشور و آئین افتتاح ۲ هزار و ۳۶۲ واحد مسکن مهر استان، گفت: از مجموع تعهدات مسکن مهر استان ۵۶ درصد در دو دولت نهم و دهم انجام شده بود و اقدامات زیادی برای تکمیل مسکن مهر استان و تامین زیرساخت های آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد طرحهای مسکن مهر در دولت تدبیر و امید احداث شده است، اظهار کرد: زمین و مسکن سرمایه و ثروت ملی است و باید از این ثروت ملی استفاده مناسب و بهینه صورت گیرد و در این راستا مسئولیت خطیری بر عهده مسئولان کشور است.

استاندار زنجان  بر ضرورت توجه به نظام شهرسازی و معماری کشور تاکید کرد و گفت: باید اسناد بالادستی توسعه شهرها شامل طرح جامع و تفصیلی شهر برای اجرای مناسب مورد توجه مسئولان قرار گیرد و ساخت ساختمان هایی با عمر بالا و دارای روح معماری در داخل شهرها توسعه یابد.

امیری به رویکرد برخی در انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد و یادآور شد: برخی از اعتبارات دولت استفاده و دولت را تخریب کرده و بداخلاقی و تهمت های زیادی را به دولت وارد کردند.

وی با بیان اینکه برخی متن هایی را در روستاها در خصوص سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش منتشر و ارائه کردند که درست نبود، افزود: در روستاها سخنانی زده شد که باید برای آن عرق شرم ریخت.

استاندار زنجان  به هزینه های مسکن مهر در استان زنجان از ابتدا تا به امروز اشاره کرد و افزود: مجموع هزینه های صورت گرفته برای مسکن مهر یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بوده که ۷۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بوده و ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز کمک های بلاعوض در چهار سال گذشته هزینه شده است.

امیری تصریح کرد: در سال ۹۵ علاوه بر تسهیلات مربوط به مسکن مهر به میزان ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش مسکن استان ارائه شده  وتامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر در استان نیز طی سال های گذشته مورد تاکید قرار گرفته بود.

وی از اهتمام و برنامه دولت برای عملیاتی کردن مسکن اجتماعی خبر داد و گفت: دولت یازدهم با تدوین لایحه بودجه سال ۹۶ و برنامه ششم توسعه جزئیات مربوط به مسکن اجتماعی را تشریح کرده و در دولت دوازهم این مهم عملیاتی می شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: جانمایی مسکن مهر در استان زنجان مناسب انجام شده بود و استان زنجان کم ترین مشکلات را در بین استان های کشور در خصوص جانمایی مسکن مهر داشت و اقدامات صورت گرفته مدیران در این راستا قابل تقدیر است.

امیری  خواستار همراهی و همکاری مردم و مسئولان برای تامین خدمات مورد نیاز سایت های مسکن مهر شد و تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان باید در کنار مردم باشند و مردم نیز برای تسریع در ارائه خدمات باید همراهی لازم را داشته باشند.