سومین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر در زنجان برگزار می‌شود
سومین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر در زنجان برگزار می‌شود

عبدالله جعفری روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: درحال حاضر دریافت آثار این جشنواره آغاز شده و اختتامیه نیز اواسط مرداد امسال و همزمان با روز خبرنگار برگزار خواهد شد.به گفته وی، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، امر به معروف و نهی از منکر، سبک زندگی و اصول شهروندی، امنیت اجتماعی و آسیب‌های […]

عبدالله جعفری روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: درحال حاضر دریافت آثار این جشنواره آغاز شده و اختتامیه نیز اواسط مرداد امسال و همزمان با روز خبرنگار برگزار خواهد شد.
به گفته وی، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، امر به معروف و نهی از منکر، سبک زندگی و اصول شهروندی، امنیت اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ و هنر، اقتدار ملی و فرصت‌های پیش‌رو، بصیرت و روشنگری و موضوع آزاد (موضوعات کمتر پرداخته شده و دارای اولویت) هشت محور جشنواره ابوذر در استان زنجان است.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با تاکید بر اینکه اولویت امسال بحث اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، عنوان کرد: با توجه به مشکلات اشتغال و معیشتی خانواده‌ها و بدعهدی‌هایی که طرف غربی داشت لزوم تمرکز بر تولید داخلی بیش از پیش احساس می‌شود بنابراین این موضوع به عنوان یکی از محورهای مهم مطرح شده است.
وی افزود: در استان زنجان با توجه به برگزاری ۲ دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر لازم دیده شد تا سومین جشنواره نیز با محوریت شعار سال برگزار شود و در کنار این موضوع محورهای مهم دیگری نیز پیش‌بینی شد.
جعفری به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در این جشنواره رسانه‌هایی که در محور مهم امر به معروف و نهی از منکر، یک منکر دارای اهمیت از جمله در حوزه‌های اقتصادی، اداری و سازمانی را برطرف کرده و یا معروفی را در جامعه نهادینه کرده باشد مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان گفت: با توجه لزوم نگاه بیشتر مردم به سبک زندگی اسلامی- ایرانی و اصول شهروندی این محور نیز جزو محورهای جشنواره قرار گرفته و از افرادی که بهترین آثار را در این زمینه ارسال کنند، تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی با بیان اینکه آثار برتر در ۲ محور ‘ امنیت اجتماعی- آسیب های اجتماعی و فرهنگ و هنر’ نیز آثار برتر داوری خواهند شد، افزود: این ۲ محور نیز ابعاد مختلفی را در برمی‌گیرد که در جامعه ما دارای اهمیت بوده و نیاز است توجه جدی به این حوزه‌ها شود.
جعفری از بصیرت و روشنگری به عنوان یکی دیگر از محورهای مهم جشنواره ذکر کرد و ادامه داد: دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم و ایجاد ناامیدی در جامعه است بنابراین این رسانه‌ها هستند که با جهت دهی افکار عمومی در مقابل فتنه‌های دشمن ایستاده و اجازه نمی‌دهند ناامیدی در جامعه اسلامی رخنه کند.
وی با بیان اینکه امنیت یکی از شاخص‌های اقتدار است و اگر در جامعه امنیت در ابعاد مختلف حاکم نباشد، ثبات سرمایه‌گذاری و جذب آن با مشکل روبرو خواهد شد، افزود: علاقه ‌مندان به شرکت در جشنواره در موضوع آزاد نیز می‌توانند در یکی موضوعات کمتر پرداخته شده آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان با تاکید بر اینکه امسال سعی کردیم سطح کیفی جشنواره را ارتقا دهیم، عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیکی: zanjanfestival3@chmail.ir و یا در پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به آدرس http://zanjanfestival.ir/ بارگذاری نمایند و یا به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره واقع در زنجان، سه راه امجدیه کانون فرهنگی امام علی(ع) طبقه دوم(بسیج رسانه) تحویل دهند.
جعفری با بیان اینکه آثار برتر به جشنواره کشوری ارسال خواهد شد یادآور شد: پارسال آثار نفرات برتر به جشنواره کشوری ارسال شد که در بخش آزاد، اثر یکی از خبرنگاران زنجان به کسب رتبه نایل آمد این در حالی بود که تعدادی محدودی استان موفق به کسب رتبه در جشنواره کشوری شدند.
وی در پایان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا ۱۰ مرداد امسال است، گفت: فعالان رسانه ای استان از هم اکنون ارسال آثار خود را آغاز کنند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.
۶۰۸۴/۶۰۸۵
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی