رهاسازی گرگ‌ های پلاک ‌دار در استان اردبیل تکذیب شد
رهاسازی گرگ‌ های پلاک ‌دار در استان اردبیل تکذیب شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، محمد خداپرست روز سه شنبه گفت: هر سال در اثر حمله گرگ به احشام در برخی مناطق استان خساراتی به دامداران وارد می شود و این امر باعث بروز شایعاتی از جمله رها سازی گرگ ‌های […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، محمد خداپرست روز سه شنبه گفت: هر سال در اثر حمله گرگ به احشام در برخی مناطق استان خساراتی به دامداران وارد می شود و این امر باعث بروز شایعاتی از جمله رها سازی گرگ ‌های پلاک‌ دار توسط اداره کل حفاظت محیط زیست شده است.
وی با تاکید بر شایعه بودن این خبر افزود: تاکنون هیچ‌ گونه رهاسازی گونه گرگ توسط این اداره کل و با هدف تکثیر و یا ازدیاد جمعیت آن صورت نگرفته است.
خداپرست اظهار کرد: تخریب زیستگاه ها و کاهش منابع غذایی گرگ در طبیعت و همچنین دفع غیراصولی زباله در حاشیه شهرها و روستاها موجب افزایش حضور گرگ ‌ها در اطراف برخی مناطق مسکونی شده است.
او از روستاییان و عشایر منطقه خواست با رعایت مسائل ایمنی از جمله نگهداری احشام در محیط بسته و ایمن در شب ، حضور فیزیکی فعال در محل و افزایش سگ های نگهبان در چراگاه ها از تلفات احتمالی احشام جلوگیری ایند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین از روستائیان خواست نسبت به بیمه کردن احشام خود از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کرده و با محیط بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست همکاری داشته باشند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷