سومین جشنواره «در راه تربیت» در اردبیل برگزار می شود
سومین جشنواره «در راه تربیت» در اردبیل برگزار می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علی زمزم شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اردبیل تاکید کرد: اولین دوره این جشنواره سال ۹۴ برگزار شد و امسال سومین دوره جشنواره برگزار خواهد شد. وی با اشاره به برگزاری این جشنواره طی روز پنج شنبه ۴ خرداد در سالن ولایت اردبیل متذکر شد: این […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علی زمزم شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اردبیل تاکید کرد: اولین دوره این جشنواره سال ۹۴ برگزار شد و امسال سومین دوره جشنواره برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره طی روز پنج شنبه ۴ خرداد در سالن ولایت اردبیل متذکر شد: این جشنواره با همکاری اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار می شود.

دبیر جشنواره در راه تربیت استان با اشاره به سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با محوریت آسیب شناسی وضعیت تربیتی در نظام تعلیم و تربیت در این جشنواره ادامه داد: ترویج گفتمان تربیت اسلامی و معرفی طرح های تربیتی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره در راه تربیت است.

وی یادآور شد: مخاطبین و مدعوین اصلی این جشنواره، اولیای دانش آموزان ممتاز و نخبه علمی و اخلاقی مدارس اردبیل هستند که پس از طی فرآیند شناسایی و تحقیقات میدانی در سطح مدارس، انتخاب و دعوت شده اند.

زمزم با اشاره به تدوین طرح تربیتی نجم (نسل جوان مهدوی) تصریح کرد: این طرح با الگوگیری از طرح نامه های مجموعه های موفق تربیتی کشور، پس از بومی سازی تهیه و تدوین شده است.

وی در این خصوص، تربیت انسان منتظر، متخصص، متعهد و کارآمد با رویکرد تعمیق معنویت، بسط بصیرت و عقلانیت، تقویت روحیه مجاهدت، تکلیف مداری، ولایت پذیری، عدالت خواهی و عمل به اصول و مبانی دستورات و احکام دین را از مهمترین کارکرد و رسالت مجموعه های فرهنگی و تربیتی برشمرد.