نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: سنت حسنه جمع خوانی قرآن بیشتر در جامعه نهادینه شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: سنت حسنه جمع خوانی قرآن بیشتر در جامعه نهادینه شود

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی در آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری پرشور مراسم معنوی تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مصلای ارومیه و مساجد محوری برخی شهرستان ها افزود: تا آنجایی که در توان هست باید مردم را به تلاوت […]

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی در آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری پرشور مراسم معنوی تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در مصلای ارومیه و مساجد محوری برخی شهرستان ها افزود: تا آنجایی که در توان هست باید مردم را به تلاوت قران کریم و بهره مندی از آموزه های قرآنی با خلوص نیت دعوت کنیم.
وی با اشاره به انتخابات اخیر اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری برنده انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، مردم هستند.
وی ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا هرکدام درصدد بودند با اعلام برنامه های خود نشان دهند بهتر می توانند به منویات مقام معظم رهبری و نظام عمل کنند.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: مردم نشان دادند همچنان پشتیبان نظام و رهبری هستند و آنها با حضور در پای صندوق های رای موجب یاس دشمنان شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه از برپایی ۶۰ کرسی تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان در مساجد ارومیه خبر داد و گفت: امسال ۶۰ کرسی تلاوت قرآن به صورت هرشب ۲ کرسی در مساجد ارومیه بعد از اذان مغرب برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت در ارومیه و روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار، مناطق محروم شهر و حاشیه نشین با حضور قاریان برجسته بین المللی استان در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
وی مراسم جمع خوانی قرآن کریم را یک جریان فرهنگی تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: این جریان فرهنگی باید با رشدی کیفی همچنان ادامه داشته باشد.
وی افزود: سال گذشته نیز مراسم جمع خوانی قرآن در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه و ۱۱ شهرستان دیگر آذربایجان غربی در ماه رمضان با همت ائمه جماعات و موسسات قرانی استان برگزار شد.
وی ضمن قدردانی از همکاری ادارات و ارگانهای مختلف در برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در سال گذشته و تامین اعتبار این مراسم اظهار کرد: با همکاری شهرداری و سایر ارگان ها امسال نیز این مراسم جمع خوانی در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه و مساجد محوری شهرستانها در ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی قاریان و حافظان بین المللی و ملی زیادی تربیت کرده است، افزود: متاسفانه این ظرفیت بالقوه در استان مغفول مانده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی با حضور مدیران برخی از نهادها و فعالین قرآنی دردفتر امام جمعه ارومیه برگزارشد.
۸۱۳۵/۲۰۹۳ ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی