معدن زنجان تکان خورد
معدن زنجان تکان خورد

«مهدی حمیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: معادن پتانسیل‌های بالایی را در زمینه‌های ایجاد اشتغال و تولید دارند و می‌تواند با فعال شدن بسیاری از مشکلات موجود در زمینه بیکاری را برطرف کند که البته با مراجعاتی که اخیراً به این سازمان شده است، نشان می‌دهد که بخش معدن تکانی را تجربه کرد […]

«مهدی حمیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: معادن پتانسیل‌های بالایی را در زمینه‌های ایجاد اشتغال و تولید دارند و می‌تواند با فعال شدن بسیاری از مشکلات موجود در زمینه بیکاری را برطرف کند که البته با مراجعاتی که اخیراً به این سازمان شده است، نشان می‌دهد که بخش معدن تکانی را تجربه کرد و فعالیت آن در حال بیشتر شدن است.

این مسئول ادامه داد: روز اول خردادماه هر سال روز معدن نام‌گذاری می‌شود و این روز آغاز هفته معدن است که سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان برنامه‌های خاصی را برای این هفته در نظر گرفته است و امیدواریم که با نام‌گذاری این روزها توجه بیشتر به معدن شود.

وی افزود: بعد از ماه مبارک رمضان نیز بازرسی‌هایی از معادن از لحاظ کیفی انجام خواهد شد. هم‌چنین سمیناری در رابطه با ایمنی معادن در حوزه معدن و صنایع معدنی برگزار خواهد شد که این مهم به‌علت حوادث ناشی از رعایت نکردن ایمنی در روزهای اخیر است. هم‌چنین گروه‌های بازرسی با هدف راهنمایی ارشادی برای بازدید از معادن، مسئولان فنی، ایمنی، بهداشت و راه‌ها و نیز نحوه برداشت تا آخر سال انجام شده است.

حمیدی خاطرنشان کرد: برای مهندسان جوانی که تجربه کاری کمی دارند و عضو نظام مهندسی معدن نیز هستند برنامه بازدید از معادن استان در ۱۲ ماه تعریف شده که بعد از ماه رمضان آغاز و اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن زنجان، یادآور شد: در اغلب موارد احساس می‌شود که فعالیت‌های معدنی و محیط زیستی با یکدیگر در تعارض هستند، در حالی که اینگونه نیست و هر دو می‌توانند در کنار همدیگر بر اساس استانداردها فعالیت کنند و این ارگان برای ارتقای دانش فنی صنایع معدنی وارد عرصه شد و با نظارت و ارزیابی این صنایع اقدام به اصلاح فرآیند تولید و رفع نواقص موجود و در نهایت افزایش بهره‌وری کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه استانداردسازی نیز که پیش از این یک مسئول کنترل کیفی از سوی اداره‌کل استاندارد در واحدهای تولیدی حضور داشت و یک مسئول فنی از طرف نظام مهندسی ولی در حال حاضر شخص واحدی مسئولیت هر دو بخش رابر عهده دارد.

انتهای پیام