ضرورت نهادینه شدن فرهنگ پیوند عضو
ضرورت نهادینه شدن فرهنگ پیوند عضو

«رویا قهرمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که ۳۱ اردیبهشت با نام روز اهدای عضو، اهدای زندگی بود، گفت: رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ پیوند عضو نقش پر رنگی دارند و از همین منظر است که باید در زمینه پیوند عضو فرهنگ‌سازی صورت بگیرد. وی ادامه داد: یکی از دیگر عوامل مهمی […]

«رویا قهرمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که ۳۱ اردیبهشت با نام روز اهدای عضو، اهدای زندگی بود، گفت: رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ پیوند عضو نقش پر رنگی دارند و از همین منظر است که باید در زمینه پیوند عضو فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از دیگر عوامل مهمی که می‌تواند در زمینه پیوند عضو موثر باشد اعتمادسازی کادر پزشکی‌ در زمینه پیوند عضو است و در این زمینه افراد متبحر پیش‌قدم شوند تا با مردم صحبت بکنند و برای عضو گیری به خوبی اقدام کنند.

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به این‌که کارت پیوند عضو یکی دیگر از مسائلی است که باید فرهنگ‌سازی شود، گفت‌: همه مردم باید کارت اهدای عضو داشته باشند و یکی از تدابیری که در این جهت اخذ شده بود این بود که هر کسی که در جهت اخذ گواهی‌نامه رانندگی اقدام می‌کرد ملزم به گرفتن کارت اهدای عضو می‌شد که متاسفانه ادامه پیدا نکرد و این مهم منحل شد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال دو مورد بیمار مرگ مغزی داشتیم که خوشبختانه توانستیم رضایت خانواده‌های آن‌ها را در راستای پیوند عضو جلب کنیم و در هر دو مورد پیوند عضو به خوبی انجام گرفت.

انتهای پیام