نگرانی از نتیجه انتخابات شورای شهر اردبیل بی‌اساس است
نگرانی از نتیجه انتخابات شورای شهر اردبیل بی‌اساس است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، جواد زنجانی ظهر دوشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: بنده گواهی می‌دهم نزدیک به هشت هزار نفر عوامل برگزاری انتخابات در اردبیل، در نهایت دقت و انصاف آرا را اعلام کرده اند. وی افزود: بسیاری از نگرانی‌هایی که در فضای مجازی طرح […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، جواد زنجانی ظهر دوشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: بنده گواهی می‌دهم نزدیک به هشت هزار نفر عوامل برگزاری انتخابات در اردبیل، در نهایت دقت و انصاف آرا را اعلام کرده اند.

وی افزود: بسیاری از نگرانی‌هایی که در فضای مجازی طرح می‌شود، بی‌اساس است و در پای هر صندوق رأی نزدیک به ۲۰ نفر عوامل اجرایی حضور داشته که به روند انتخابات نظارت داشتند.

فرماندار اردبیل متذکر شد: هیچ تخلف سازماندهی‌شده‌ای نداشتیم و تمامی تخلفات بیرونی نیز از سوی دستگاه قضایی رسیدگی شده و روند قانونی رسیدگی طی می‌شود.

به گفته زنجانی افرادی که ملتهب و نگران نتیجه انتخابات هستند می‌بایست دلیل عدم موفقیت خود را بررسی کنند چرا که اعضای هیئت نظارت بر انتخابات با هیچ فردی پیوند اخوت ندارد.

وی افزود: رأی نیاوردن در انتخابات به معنی عدم شایستگی نیست و شاید گروهی دامنه پیام‌رسانی کافی ندارند که نتوانستند به موفقیت دست یابند.

شکایت گروهی فاقد وجاهت قانونی است

فرماندار اردبیل در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر نحوه رسیدگی به شکایت ۷۲ نفر از نامزدها از روند شمارش آرا تصریح کرد: مسیر طرح شکایت مشخص است و شکایتی که خارج از مسیر طرح شود، بررسی نخواهد شد.

زنجانی متذکر شد: بر اساس قوانین نامزدها دو روز فرصت طرح شکایت شخصی خود را دارند و لازم است برای ادعای خود مستنداتی نیز ارائه دهند.

وی افزود: در ادامه فرمانداری پنج روز فرصت بررسی و اعلام نتیجه به هیئت نظارت را دارد که در نهایت هیئت‌های نظارت شهرستان و استان به شکایت واصله رسیدگی کرده و نظرات خود را اعلام می‌کنند.

وی متذکر شد: نتایجی که به عنوان نامزدهای منتخب اعلام شده در واقع آخرین نتیجه شمارش آرا و تطبیق است و ممکن است بعد از بررسی شکایات تغییرات جزئی مشاهده شود.

به گفته فرماندار اردبیل اینکه شکایت به صورت گروهی طرح شود فاقد وجاهت قانونی است و مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.

شمارش ۲۶۳ هزار تعرفه رأی در اردبیل

فرماندار اردبیل با تأکید به اینکه حجم انبوهی از کار شمارش و تطبیق آرا انجام شده است، اضافه کرد: اینکه درصد ناچیز خطا مشاهده شود دور از انتظار نیست.

زنجانی متذکر شد: هر گونه تخلفی در کوتاه مدت رسیدگی می‌شود اما تمامی مراحل برگزاری انتخابات به صورت قانونی طی شده و هر شکایتی نیز تاکنون طرح شده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در انتخابات شورای شهر اردبیل ۲۶۳ هزار و ۴۱۹ برگه تعرفه رأی شمارش شده که این حجم مشارکت در تاریخ سیاسی اردبیل کم‌نظیر است.

به گفته فرماندار اردبیل رأی ۲۵ نفر نخست با حساسیت ویژه شمارش شده تا خدشه‌ای به نتایج وارد نشود که در نهایت نیز ۱۱ عضو اصلی و هفت نفر علی‌البدل انتخاب شده است.