میزان دور ریز نان طی پنج سال گذشته در زنجان کاهش یافت
میزان دور ریز نان طی پنج سال گذشته در زنجان کاهش یافت

رسول منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفت انواع نان طی سال های گذشته در استان وضعیت مطلوبی نداشت و این موضوع به نوبه خود نارضایتی را در بین مردم افزایش داده بود.وی اظهار کرد: با تمهیدات اتخاذ شده آموزش های لازم به متصدیان واحدهای نانوایی، با همکاری اداره کل […]

رسول منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفت انواع نان طی سال های گذشته در استان وضعیت مطلوبی نداشت و این موضوع به نوبه خود نارضایتی را در بین مردم افزایش داده بود.
وی اظهار کرد: با تمهیدات اتخاذ شده آموزش های لازم به متصدیان واحدهای نانوایی، با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای در بازه زمانی پنج ساله همه متصدیان واحدهای نانوایی تحت پوشش آموزش های لازم قرار گرفتند و تحقق این مهم به رعایت شاخص پخت مناسب انواع نان منجر شد.
منصوری افزود: بر این اساس کیفیت نان این استان همواره رتبه های بسیار خوبی داشته و حتی بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش های غلات کشور طی فروردین امسال نان های سنگگ،بربری و تافتان رتبه اول و نان لواش رتبه دوم را در بین ۳۱ استان کشور کسب کرده است.
وی بیان کرد: طی سه سال گذشته و برای دسترسی بهتر شهروندان به مایحتاج عمومی در تمامی شهرک های اقماری واحدهای نانوایی ایجاد شده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان ادامه داد: بر اساس اعلام اتحادیه نانوایان این استان، با افزایش پروانه کسب فعالیت واحدهای نانوایی جدید مخالفت شده و فقط در موارد خاص و در صورت نیاز این مهم انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون با تشکیل اکیپ بازرسی متشکل از دستگاه های مرتبط، روند نظارت و بازرسی به صورت مداوم از واحدهای تولیدی آرد و واحدهای نانوایی در سطح استان انجام می گیرد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هم اکنون یک هزار و ۵۵۰ واحد نانوایی در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد یکهزار و ۱۰۰ واحد نانوایی یارانه بگیر هستند.
۸۰۶۸/۷۳۲۰
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش