کمک به سیل زدگان اخیر در آذربایجان غربی الگوی سرعت عمل در حوادث غیرمترقبه است
کمک به سیل زدگان اخیر در آذربایجان غربی الگوی سرعت عمل در حوادث غیرمترقبه است

تقی کهوریان روز دوشنبه در آیین تجلیل از امدادگران جمعیت هلال احمر در ارومیه افزود: حادثه سیل اخیر و حوادثی نظیر برف و کولاک زمستان گذشته نشان داد که امدادگران جمعیت هلال احمر با تلاش شبانه روزی در لحظات سخت و دشوار به یاری آسیب دیدگان حوادث شتافتند و مرهمی بر رنج ها و آلام […]

تقی کهوریان روز دوشنبه در آیین تجلیل از امدادگران جمعیت هلال احمر در ارومیه افزود: حادثه سیل اخیر و حوادثی نظیر برف و کولاک زمستان گذشته نشان داد که امدادگران جمعیت هلال احمر با تلاش شبانه روزی در لحظات سخت و دشوار به یاری آسیب دیدگان حوادث شتافتند و مرهمی بر رنج ها و آلام آنان شده اند.
وی ادامه داد: آغاز عملیات مرمت و بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل در روستاها و شهرهای استان با استفاده از ۶ هزار تن سیمان رایگان اختصاصی توسط بنیاد مستضعفان، اختصاص تسهیلات بلاعوض و کم بهره بانکی به خانواده های آسیب دیده و توزیع اقلام مورد نیاز در میان سیل زدگان از جمله اقدامات این نهاد مردمی است.
وی اظهار کرد: با تلاش ها و برنامه ریزی های که انجام شده است عملیات بازسازی خانه های آسیب دیده تا شهریور امسال به پایان می رسد.
وی بیان کرد: با مشارکت تمامی دستگاه های اجرایی در کوتاه ترین زمان اقدامات اساسی برای اسکان و تامین مایحتاج آسیب دیدگان انجام گرفت و علمیات بازسازی و بهسازی مناطق حادثه دیده آغاز شد.
وی با تاکید بر گسترش مشارکت های همگانی درعرصه امداد و نجات افزود: باید با ارائه آموزش های همگانی و آماده سازی تجهیزات و امکانات مورد نیاز، فرهنگ امداد و کمک رسانی را در جامعه ترویج و گسترش دهیم.
وی در ادامه حماسه ملّی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را صحنه انسجام و همبستگی ملّی مردم ایران دانست و اضافه کرد: مردم ایران با حضور گسترده خود در انتخابات و با رای اکثریت به برنامه های دکتر روحانی تداوم مسیر توسعه و تعالی ایران را در تمامی عرصه های بین المللی و داخلی خواستار شدند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر از امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، نیکوکاران و کارشناسان شعب برتر جمعیت هلال احمر استان در طرح ملّی امداد و نجات، طرح ملّی ایمنی و سلامت مسافران نوروز ۹۶ و امدادگران سیلاب اخیر در استان تجلیل شد.
همچنین در این مراسم لوح سپاس استاندار آذربایجان غربی به دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اهدا شد و از تلاش های این مجموعه در امدادرسانی به سیل زدگان استان تقدیر به عمل آمد.
۸۱۳۵/ ۲۰۹۳ ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی