معافیت های مالی ویژه برای سرمایه گذاران در مناطق غیربرخوردار اردبیل
معافیت های مالی ویژه برای سرمایه گذاران در مناطق غیربرخوردار اردبیل

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، مجید خدابخش روز سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل که با حضور وزیر نیرو در گرمی مغان برگزار شد، افزود: بیش از ۵۰ درصد منابع در تهران و شهرهای بزرگ کشور متمرکز شده و دلیل آن استقرار کارخانه های بزرگ در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، مجید خدابخش روز سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل که با حضور وزیر نیرو در گرمی مغان برگزار شد، افزود: بیش از ۵۰ درصد منابع در تهران و شهرهای بزرگ کشور متمرکز شده و دلیل آن استقرار کارخانه های بزرگ در آن شهرهاست و قرار است استان های غیربرخوردار نیز بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
وی گفت: مقام معظم رهبری امسال را اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند و تمام مسوولان دستگاههای اجرایی باید بر تحقق این شعار مصمم باشند تا بتوانیم شاهد اشتغال و تولید در استان باشیم.
استاندار اردبیل اظهار کرد: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری برای واحدهای تولیدی استان اردبیل کمک می شود و اولویت ها را به شهرستان های های محروم قرار خواهیم داد.
وی افزود: ما باید صندوق های حمایت از توسعه کشاورزی را توسعه دهیم و دولت هم اجازه دارد ۵۰ میلیارد ریال به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی که ظرفیت خوبی است کمک کند و ۱۰ میلیارد ریال آن می تواند برای کشت پسته و زعفران اختصاص یابد.
او گفت: برای گاز رسانی به شهرک صنعتی خصوصی (شیرآلات قهرمان) گرمی مغان حدود ۴۰ میلیاد ریال کمک شده و آب آن نیز ۲۰ روز دیگر تامین شده و تا چند روز آینده شاهد افتتاح فاز اول این مجموعه خواهیم بود.
وی اظهار کرد: بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری خوبی انجام داده ، دولت هم به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.
استاندار اردبیل افزود: برای پایاب سد گیلارلو ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده ، گلخانه آنقوتلار در گرمی راه اندازی شده و یک نیروگاه دیگر نیز در گرمی مغان آماده افتتاح است.
او گفت: تمام اینها اقدامات کوچکی در کنار کار بزرگ اراضی سد عمارت در گرمی مغان است که تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد کرد.
استان اردبیل با نرخ بیکاری ۱۲درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است.
در سال ۹۵ در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید در جهت فعال کردن واحدهای راکد تولیدی استان اردبیل گام های موفقی برداشته شده و به گفته مسوولان ۲۴۰ واحد راکد و نیمه راکد با استفاده از تسهیلات ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید فعال شدند.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنه: گیتی طالبی
۷۱۱۰/۶۰۱۸