جشنواره ملی حرکت گامی برای ارتباط دانشگاه با صنعت است
جشنواره ملی حرکت گامی برای ارتباط دانشگاه با صنعت است

اویاقلیق : فضل الله ایرجی کجوری در مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره حرکت دانشگاه تبریز از برنامه ریزی برای برگزاری دهمین جشنواره ملی حرکت در میان کل دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در راستای برقراری ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه در تلاشیم تا جشنواره‌های بعدی در فضای عمومی برگزار شود تا دانشجویان بتوانند یافته‌های علمی […]

اویاقلیق : فضل الله ایرجی کجوری در مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره حرکت دانشگاه تبریز از برنامه ریزی برای برگزاری دهمین جشنواره ملی حرکت در میان کل دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در راستای برقراری ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه در تلاشیم تا جشنواره‌های بعدی در فضای عمومی برگزار شود تا دانشجویان بتوانند یافته‌های علمی و فعالیت‌های خود را در میان گروه وسیعی از افراد که مشتری دستاوردهای آنان هستند، به اشتراک و نمایش بگذارند.
وی با اشاره به نقش موثر انجمن‌های علمی تاکید کرد: حضور تعداد زیادی از دانشجویان در این مراسم نشان دهنده اهمیت انجمن‌های علمی در میان دانشجویان است و ما هم باید از آنان حمایت کنیم.
ایرجی تاکید کرد: در جشنواره‌ها علاوه بر انجمن‌های علمی، اختراعات دانشجویان را نیز مشارکت می‌دهیم و در کنار بخش رقابتی، خود ورود به جشنواره نیز امتیاز محسوب می‌شود.
وی در بخشی از سخنان خود از برنامه‌ریزی برای بین المللی کردن جشنواره حرکت خبر داد و افزود:  آیین نامه جدید جشنواره حرکت طی چند روز آینده ابلاغ می‌شود و باید گفت در شورای معاونان وزارت علوم ، تصمیم گیری‌ها برای انجمن‌‎های علمی مدیریتی و وزارتی است و بخشی تصمیم گیری نمی‌شود.
وی تاکید کرد: در نظر داریم از دیدگاه و نظرات اساتید مشاور در انجمن‌های علمی بهره بیشتری ببریم و ارتباطات را گسترش دهیم.
گفتنی است، جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی، سالانه توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی در سطح داخل دانشگاهی و ملی برگزار می‌شود و انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها در آن به رقابت و نیز نمایش دستاوردهای خود می‌پردازند.
دهمین جشنواره ملی دانشگاه تبریز از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت سال جاری از ساعت ۹ الی ۱۶ در محل نگارخانه شهید آوینی دانشگاه تبریز برگزار می‌‌شود.