تبریز مهیای پذیرش آثار و تالیفات فرهیختگان جهان اسلام است
تبریز مهیای پذیرش آثار و تالیفات فرهیختگان جهان اسلام است

اویاقلیق : اسماعیل جبارزاده، در مراسم آغاز سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، با بیان این مطلب اظهار داشت: هیچ مکتب و مذهبی در دنیا به اندازه دین مقدس اسلام که سراسر رحمت، صلح، انسانیت و زیبایی است، نمی‌تواند الهام‌بخش آثار هنری باشد؛ وجود نازنین پیامبر اعظم(ص) می‌تواند تا ابد الهام‌بخش اهالی […]

اویاقلیق : اسماعیل جبارزاده، در مراسم آغاز سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، با بیان این مطلب اظهار داشت: هیچ مکتب و مذهبی در دنیا به اندازه دین مقدس اسلام که سراسر رحمت، صلح، انسانیت و زیبایی است، نمی‌تواند الهام‌بخش آثار هنری باشد؛ وجود نازنین پیامبر اعظم(ص) می‌تواند تا ابد الهام‌بخش اهالی هنر و هنرمندان شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در دو دوره گذشته این رویداد ارزشمند، هنرمندان جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی، به عنوان سفیران صلح و دوستی، رسالت خود را به شایستگی ایفا کرده‌اند؛ این امر به خصوص با در نظر داشتن شرایط کنونی که جنگ و خونریزی در جهان بارز است، اهمیت بیشتری می‌یابد.

جبارزاده با بیان این‌که اعلام انزجار هنرمندان از جنگ و خشونت، پیام ارزشمند برای است، خاطرنشان کرد: تداوم این نقش، ضامن صلح و دوستی در جهان اسلام خواهد شد؛ نباید مسلمانان به عنوان افراد جنگ طلب مطرح شوند که این امر، ظلم بزرگی به فرهنگ و تمدن اسلامی است.

وی یادآور شد: دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز، با ترسیم اهداف مهم بین‌المللی، این رسالت مهم را در تبریز آغاز کرده و با همت ویژه خود، افراد شاخصی را تقدیم هنرهای اسلامی کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش جشنواره در تقویت اقتصاد هنری گفت: باید تلاش کنیم گام‌های لازم را برای تامین معیشت اهالی هنر و صنایع دستی فراهم آوریم؛ مقدمات این امر در کشورمان با توسعه برنامه‌های گردشگری فراهم شده است.

جبارزاده اضافه کرد:  تبریز، با کمک همه نهادهای بین‌المللی، در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشوریهای اسلامی مصوب شده است؛ از این رو، از هم‌اکنون از حاضران این جشنواره برای حضور در رویدادها و همایش‌های مختلف تبریز  ۲۰۱۸ دعوت می‌کنیم.

وی با بیان این‌که در طول تاریخ تبریز همواره خانه هنرمندان بوده است، گفت: وجود مقبره‌الشعرا و دوکمال، گواهی بر همین مدعا است؛ ضمن خیرمقدم به هنرمندان، تقاضا داریم که میهمانان عزیز این جشنواره، تبریز را خانه خود بدانند و هر زمان که بخواهند آثار هنری خود را در این شهر ارائه دهند.