آمار مأیوس کننده در تمایل به ازدواج در جوانان
آمار مأیوس کننده در تمایل به ازدواج در جوانان

اویاقلیق : جمشید نظمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت گرامیداشت هفته جوان، اظهار داشت: مقارن شدن هفته جوان با میلاد باسعادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) افتخاری بزرگ است چراکه هر سه الگوی بارز جوانان هستند. وی در ادامه بابیان اینکه قشر عظیم جامعه جوان است […]

اویاقلیق : جمشید نظمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت گرامیداشت هفته جوان، اظهار داشت: مقارن شدن هفته جوان با میلاد باسعادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) افتخاری بزرگ است چراکه هر سه الگوی بارز جوانان هستند.

وی در ادامه بابیان اینکه قشر عظیم جامعه جوان است و اهمیت به مسائل جوانان بسیار مهم است، افزود: درزمینه مختلف جوانان نیاز به حمایت دارند و برای اینکه شرایط برای فعالیت و حضور جوانان باشد نیاز به فکر است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر ایجاد خودباوری در جوانان، گفت: در راستای بالا بردند اعتمادبه‌نفس و اتکا به توانایی خود در جوانان برای تشکیل ۷۵ سمن مجوز صادرشده و در سال جدید ۲ برابر خواهد بود که درخواست مجوز داده‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اشتغال و ازدواج جوانان، اضافه کرد: اگر در این موضوعات مشکل‌داریم تمام جناح‌های سیاسی مقصر هستند و متأسفانه نگاه‌ها به جوانان در جامعه با نگاه بهره‌برداری بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر جدی گرفتن مسائل جوانان، خاطرنشان کرد: در راستای بهبود وضعیت اشتغال و ازدواج جوانان بایستی راه‌های عملی ایجاد شود و باید یادمان نرود که جوانان چه نقش بزرگی در دوران انقلاب و دفاع مقدس داشتند.

وی بابیان اینکه حضور جوانان در پای صندوق‌های رأی با هر اعتقادی قابل‌تقدیر است، گفت: نمایش چنین حضور گسترده‌ای به مسوولان تلنگری میزند که به فکر جوانان باشند.

نظمی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات منجر به نقش بر آب‌کردن توطئه‌های دشمن خواهد بود، افزود: امیدواریم هرکسی که در مقام مسئولیت قرار دارد به فکر ازدواج، کار جوانان باشد و این آمار مأیوس کننده ازدواج در بین جوانان را رفع کند.

وی در ادامه ضمن پرداختن به تشریح برنامه‌های هفته جوان در استان، گفت: برگزاری ایستگاه سلامت، همایش‌های پیاده‌روی، جشنواره سرباز جوان، برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی ورزشکاران، برآورده سازی آرزوی کودکان مبتلابه سرطان، دیدار نخبگان با نماینده ولی‌فقیه در استان، جشنواره حضرت علی‌اکبر، همایش ازدواج سالم و کاهش تلفات و سوانح را خواهیم داشت.

وی یادآور شد: فعالیت اعضای سمن‌ها در بخش‌های مختلف در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال بوده که برنامه‌های عمومی ایجاد می‌کند و در حال حاضر ۷۸ سمن در حال اخذ مجوز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: در تبریز فعالیت سمن‌ها بسیار گسترده بوده و در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در حال فعالیت هستند و ۱۲ هزار نفر با NGO ها به‌صورت غیرمستقیم در ارتباط هستند.

وی به تسهیل در اخذ وام به جوانان برای ازدواج اشاره کرد و اضافه کرد: در سال گذشته ۴۲ هزار و ۳۰۵ نفر از  بانک‌ها وام ازدواج دریافت کرده‌اند که در این خصوص بانک ملی بیشترین اعطای وام در بین دیگر بانک‌ها را داشته است.

نظمی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص اینکه چند درصد استان را قشر جوان تشکیل داده گفت: متأسفانه در سرشماری به لحاظ جامعه جوان رتبه دوم از آخر را در کل کشور داریم که بر اساس سرشماری سال ۹۰ در حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود ولی بر اساس سرشماری سال گذشته ۹۶۲ هزار و ۲۳۰ نفر جوان در استان داریم که متأسفانه رو به کاهش بوده و دلیل اصلی مهاجرت جوانان است.